Helmond Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Hallo allen,Ik ben nieuw hier op het forum. Ik kweek van allerlei planten, maar ik heb nu iets vreemds met mijn avocado. Ik heb de avocado zelf uit pit gekweekt en hij/zij is nu ruim 2 jaar oud. Deze heeft sinds eergisteren een vreemde witte aanslag op een aantal bladeren. Zie de bijgevoegde foto's. Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doenPS ik hoop dat dit op de goede plek op het forum staat Ik twijfelde een beetje maar zag in deze categorie meer vragen over avocado planten Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Staat hij buiten? Ik zie het regelmatig als ze net te koud geweest zijn, dan krijg ik ook witte uitslag uit de bladeren.En te koud betekent in dit geval, vorst. Quote
oscardevos Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Heb je de plant onlangs verpot of meer water gaan geven door het warmere weer?Wat heb je onlangs gedaan, dat dit kan verklaren? Zijn het harde korreltjes, als suikerkorreltjes? Plakt het een beetje? Ik denk aan guttatie, een manier van de plant om overtollig water kwijt te raken via verhoogde worteldruk. Gebeurt vooral 's nachts en er komen naast water, ook suikers en andere afvalstoffen vrij uit hydathoden (vooral in de rand van het blad) maar ook uit de huidmondjes. Als het guttaat opdroogt gaan de opgeloste stoffen uitkristalliseren. Niet zeker natuurlijk dat dit het is, maar je kunt er niet veel tegen doen lijkt me. Quote
Erik h Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Hi, ik heb dit ook voor. Twee weken geleden heb ik hem verpot. Is de aanslag bij jou later weggegaan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.