sushy Geplaatst: 13 maart 2019 Geplaatst: 13 maart 2019 Hoi, Vandaag was ik in de Hema en zag ik toevallig deze kas: https://www.hema.nl/kweekkas-50-x-175-x-22-cm-41820090.html Nu zit ik met een balkon dus een grote kas zal niet een optie zijn, maar zo'n kleintje als deze zou misschien wel kunnen. Ik twijfel alleen of het een goed idee is. Ik zou er graag Oost-Indische kers, tuinkers en andere niet echt winterharde planten in willen doen. Ook ben ik enigszins bezorgd dat de lage hoogte ervoor zorgt dat de planten snel in de knel komen. Ik neem aan dat de grond in het metaalgrijze gedeelte gaat. Zijn er hier ervaren tuinders die hier wat meer over weten? Quote
Erny Geplaatst: 13 maart 2019 Geplaatst: 13 maart 2019 Begrijp ik het nou goed dat je deze kas wilt gebruiken om in de winter buiten plantjes te kweken die niet winterhard zijn? Want de planten die je noemt kunnen gewoon gedurende lente/zomer/herfst buiten groeien.In de zomer zal dit kasje voor OI Kers en tuinkers (als volwassen plant, niet de kiemversie) al snel te warm zijn. Quote
sushy Geplaatst: 13 maart 2019 Auteur Geplaatst: 13 maart 2019 Ja eigenlijk wel, ik zie nu ook veel van mijn planten het zwaar hebben met de koude wind. Dan lijkt het me fijn om ze ergens (op het balkon) te kunnen laten groeien zonder de koude wind. Kan OI kers en tuinkers nu al buiten gezaaid worden dan? Quote
Erny Geplaatst: 13 maart 2019 Geplaatst: 13 maart 2019 Oost Indische Kers sterft in de winter af en die zaai je weer in het voorjaar (of die zaait zichzelf uit).Zelfs de eerst nachtvorsten weet de OI Kers soms nog te overleven. Je kan deze nu al zaaien en dan komt het vanzelf op als het de tijd daarvoor is. En wil je tuinkers kweken zoals je deze in de winkel koopt? Dat zijn namelijk kiemen.Als je deze laat uitgroeien tot volwassen plantjes worden ze zo'n 30-40 cm hoog met leuke bloemetjes waar later weer de tuinkerszaadjes uit te oogsten zijn. Maar ook gewoon buiten dus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.