Borsalino Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Zou eens late bloemkool in de serre willen planten.Bedoel geen winterbloemkool, al zou dit ook wel kunnen denk ik. Probleem is dat de plaats nu nog niet vrij is, zou ze dan eerst willen zetten in grote potten. Vorig jaar had ik de laatste bloemkool buiten uitgeplant op 8 augustus en geoogst van 10 tot 22 november. Quote
geedee Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Schiet die dan vanwege de warmte niet door? Heb dit zelf nog nooit in de kas gedaan; kunt altijd proberen denk ik Quote
Jorg Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Aangezien je vorig jaar met begin augustus geoogst hebt in november zou ik denken dat je misschien in de kas met uitplaten tot midden-eind augustus nog wel succes kunt hebben? Proefje waard? Al is het natuurlijk wel zo dat de groei stagneert, zeker bij een beetje vroeg vallende winter. Wanneer had je in gedachte die te willen oogsten? Met de gangbare glas en weewenteelt haal je volgensmij weinig voordeel als je al winterbloemekolen hebt staan. Quote
Borsalino Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Ja zoiets wil eind augustus planten.Denk als ze eind november bloemvorming hebben groot genoeg om te consumeren dat de bloemkolen nog een tijdje goed blijven. Zal natuurlijk afhangen van hoe vroeg de winter valt en hoe hevig. Quote
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Daar de nieuwe glazen serre nog niet geleverd is, staan de bloemkolen nog steeds in pot te wachten in de overvolle tunnelserre. Quote
geedee Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Is het gelukt voor wat betreft de koolvorming? Zie het niet zo goed...hoe groot is het witte gedeelte nu? ping-pong?...tennisbal?...nog groter? Quote
Borsalino Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Die in de serre is nog geen koolvorming.Die nu nog buiten staan is ter grote van tennisbal voor de kleinsten tot een kinderbal voor de grootsten. Ze moeten niet type basketbal zijn hoor, de middelmaat zijn de lekkersten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.