weasel Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 ik heb een vraagje ivm zaaiuien. Moeten dezen in vollegrond gezaaid worden en dan uitgedund of. zaai je deze uit in een bakje en plant je ze daarna uit wanneer ze groter zijn? Quote
Frans Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ter plekke in de vollegrond zaaien weasel en eventueel later uitdunnen. Uien laten zich moeilijk verplanten. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
bart Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Mijn ervaring met voorzaaien in de platte bak en later uitplanten in de volle grond is erg goed. Overigens heb ik dit jaar ook 2 rijtjes wel in de volle grond gezaaid om het verschil te kunnen zien, maar die zijn een stuk minder groot geworden dan de voorgezaaide uien. Ik zou dus voorzaaien en later uitplanten. Quote
geedee Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Ik heb al een paar keer uien gezaaid in de volle grond en in bakken; vind er nooit iets van terug, Plantuitjes gaan wel goed. Waar het aan ligt weet ik niet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.