Geplaatst: 12 april 20206 j Hoi:) Mijn druif is mooi aan het uitkomen. Nu zie ik op sommige uitkomende knoppen een soort witte/doorzichtige bolletjes. Iemand een idee wat het is? Thanks!
Geplaatst: 12 april 20206 j Ik zag gister het zelfde op mijn druif, ik nam aan dat het normaal was. Maar lees graag mee, wat het precies is.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Ik heb hetzelfde op de groene stengels van mijn stekjes !Zou 't viltmijt of galmijt kunnen zijn ?
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ik denk gewoon plantoedeem, ook voor jou @rorror . Maar jij noemt het oedema dacht ik, op internett heet het dan weer plantoedeem.Oh, oedema or edema is Engels. Oedeem Nederlands. 12 uren geleden12 u aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ja die termen van Nederlands of Engels haal ik wel eens door elkaar.Nu een aantal jaar later denk ik inplaats van oedeem wat echt een soort van schade op het blad veroorzaakt dat dit eerder guttatie is.De wittige bolletjes voelen ook vochtig aan bij mij, waarbij oedeem een soort kristalachtig iets is die je niet weg kan vegen.Guttatie is het uitscheiden van waterdruppels aan de bladranden of bij druiven op stelen of ranken. Dit ontstaat in het voorjaar door een hoge 'worteldruk', vaak 's nachts, wanneer de plant veel water opneemt maar de verdamping laag is.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.