Elly65 Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Ik heb al een jaar of 4 met succes een druif in pot op mijn balkon. Ik heb ook elk jaar een redelijke opbrengst aan druiven. Dit jaar begon hij vrij vroeg met uitlopen (eind mrt, begin apr) waarbij ook al heel snel de bloemtrosjes al zichtbaar waren. Dat vond ik al vreemd. Dat was me nog nooit eerder op gevallen. Maar na die eerste sprint lijkt de groei geheel tot stilstand te zijn gekomen. Hij loopt niet verder uit en de blaadjes blijven klein. Iemand enig idee hoe dat komt? Quote
RobO Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 hoi welkom, graag een beetje meer info: soort? voeding? foto? Quote
Elly65 Geplaatst: 10 juni 2020 Auteur Geplaatst: 10 juni 2020 Dank je. Soort weet ik niet meer. Het is een blauwe en ik heb hem van een tuincentrum. Dus het zal best een van de meest gangbare zijn. Voeding: 1x per week wat vloeibare mest voor mediterrane planten. Quote
RobO Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 de lichte plekken tussen de nerven wijzen op een tekort, ik vermoed magnesium, kun je aanvullen met wat bitterzout verder wil hij wel wat verse grond na 4 jaar, heb je de grond aangevuld/ververst? hoe groot is de pot waar hij in staat? ook kalk vindt een druif fijn, misschien is je grond wat zuurder geworden door regenwater? Quote
Elly65 Geplaatst: 12 juni 2020 Auteur Geplaatst: 12 juni 2020 RobO, Bedankt. Ik ga met je tips aan de slag. Diameter van de pot is 50 cm. Hoogte 45 cm. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.