Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste moestuin liefhebbers,

Ik ben voor het eerst groenten in potten gaan kweken o.a tomaten komkommers en paprika’s.

heb nu een vraag of je de grond van deze planten volgend seizoen kan hergebruiken.

Hoor graag van jullie.

moestuin Dummy Angelique

Geplaatst:

Welkom Angelique,

Dat kan maar de grond zal weinig voeding bevatten en er is ook kans om ziektes over te brengen.

Ik gebruik het om bijvoorbeeld grote potten op te vullen , meng het dan met verse compost of mest.

Ook gooi ik het over de moestuin en border om de grond te verbeteren.

Voor zaai en stekgrond heb ik geen goede ervaringen.

Geplaatst:

Je kan de grond hergebruiken, doe ik zelf voor de pepers en paprika's. Tomaten teel ik niet, maar als je een tomaten ziekte krijgt, zou ik wel de grond vervangen. En zo ie zo rouleren. Het ene jaar tomaat in die pot, en het jaar er op, in de pot waar de paprika's stonden.
Na het seizoen, compost er door heen mengen, of koekorrels toevoegen, zodat er weer voeding toegevoegd wordt in de potten.

Na teelt kan ook, doe ik zelf ook, als de pepers en tomaten klaar zijn, zou je er in okt, knofloken in kunnen poten. Dan half mei/begin juni de knofloken er uit, en dan kan je direct de tomaat en paprika's weer in die bakken poten. (binnen groei je die dan voor in febr/maart)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...