JdS Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Hallo allemaal, deze keer een aardappel-vraag: ik heb een aardappel uit de supermarkt (die in de kast pootjes kreeg) in de grond gestopt en enige tijd later een stuk of 8 aardappels geoogst. Smaakte prima en zagen er, ondanks een plant die al zijn blad verloor, goed uit.Nou hoorde ik dat je niet aardappelen kunt blijven herplanten (dus niet van mijn nieuwe oogst van 8 aardappels er weer een paar terugstoppen), omdat dat slecht zou zijn voor de gezondheid. Is iemand bekend met dit verhaal? En hoe zit het dan met het verschil tussen pootaardappels en de gewone aardappels (zoals ik geplant heb)? Alvast weer bedankt voor de antwoorden! groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
richardm Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 boeren hebben ook pootaardappels die ze dan weer voor volgend jaar poten. dus dat zou wel kunnen.het verschil tussen pootaardappels en gewone aardappels. pootaardappels sproeien ze wel al dood maar laten ze een dikkere schil krijgen zodat ze goed blijven in de winter. de nieuwe aardappels van paar week geleden al hoefde je als het goed is ook niet te schillen maar kon je gewoon schrapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts