Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals jullie misschien weten ben ik in begin april pas begonnen met tuinieren. ik heb niet veel een zo'n houten bak van welkoop een koude kas, en krijg er gelukkig een hoge koude kas bij. Ik ben geloof ik vanaf die tijd veel meer buiten geweest als andere jaren, paar keer op een dag de bloemkolen nakijken op rupsen etc. mijn doperwten waren een succes, in de maanden mei/juni de sla ook,nu niet meer. bosuitjes ging goed, andijvie niet, boerenkool niet. worteltjes weet ik nog niet,nu heb ik zowel in de sfg en in de koude kas, zaai en oogst grond gehaald, in juni heb ik dit nog vermengd met compost. Zoals ik al zei: ik ben een beginner, maar ging er van uit dat dit zeer goede grond was.Maar is dit wel zo? Zoals mijn mini snack komkommer gekocht als plant,ook bij Welkoop alleen de vruchten 3 die er van hun aan zaten heb ik kunnen oogsten, eerst in de volle grond, later naar binnen gehaald, met het zelfde resultaat, ze worden hoog uit 1 cm en dan worden ze bruin. ten eerste wat doe ik toch verkeerd met de mini komkommer ? en dus is die grond goed of kan ik het volgend seizoen toch iets anders nemen, wat iets zwaarder is misschien? zoveel deskundigen hier, dus ben echt zeer benieuwd groetjes Jeanne

Geplaatst:

Stukje gehaald van de welkoop/boerenbond site:

Er is nu ook zaai- en oogstgrond. Dus fijne, niet zwaar bemeste grond waarin u kunt zaaien, maar waarin de planten ook verder kunnen blijven staan en worden verzorgd tot ze worden geoogst. Ideaal voor snelle teelten, bijv. kiem- en bladgroenten!

Dit geeft het al aan :niet te zwaar bemest dus inderdaad voor de 1e lading sla en erwten geschikt, deze gewassen hebben niet veel bemesting nodig maar daar naar is de voeding wel op, voor zwaardere teelten als boerenkool etc. komt het dus veel te kort.

Is weer zo iets als zaai en stekgrond, allemaal verkoop trucjes mijn inziens. Kan beter gewoon standaard de volgende keer een goede potgrond of cocpeat ofzo nemen, voor zaaien en stekken een schep gele zand er door en voor teelten met een hogere mestbehoefte gewoon koemest(korrels) oid toevoegen. De grond kun je nu gewoon laten zitten, je moet alleen goed (bij)bemesten na behoefte van het te telen gewas.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Hé Koert of iemand anders! Wat ik mij toch steeds afvraag, waarom lukt het niet met mijn mini komkommer.Had hem eerst buiten staan,nu binnen, zat in de grond van het tuincentra, heb er daarna nog compost toegevoegd,maar vandaag weer 2 verlepte er af gehaald. Volgend jaar ga ik het zelf zaaien, kijken dat,dat iets word, en dan moet je in maart beginnen hé? in ieder geval vast bedankt voor jullie antwoord Jeanne

Geplaatst:

Is lastig zo te beoordelen hoe en waarom, kan met veel te maken hebben. Weet ook niet zo heel veel over de minikomkommer op zich, een komkommer die vrucht geeft heeft in ieder geval veel water nodig, dat kan het probleem zijn.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Nu vandaag eindelijk koemest korrels gehaald en volgens aanwijzingen op de zak, behandeld, nu maar hopen dat het helpt, wanneer kan je zien of het aanslaat? de komkommer inmiddels weer naar buiten, binnen moest ik er ook weer 2 afhalen, vanwege verschrompeling. ik dacht nog een kans dan maar buiten, wordt iets beter weer, ook koemest korrels aan toegevoegd, en dan nog niet dan maar de kliko in de gft bak dan. Volgend jaar gewoon zaaien en dan de sterkste over houden, Jeanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...