Ga naar inhoud

Noordhollandse bloedrode ui, kleinsten als pootuitjes bewaren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal! 

Ik heb zojuist de noordhollandse bloedrode ui geoogst. Ik heb ze in maart in tray's voorgezaaid (naar dit idee 

Nu heb ik een mooi aantal kleine tot midden kleine uien. Perfect voor 2-persoonsgerechten. Daarnaast zitten er ook nog veel hele kleine uitjes tussen. Nu is mijn idee om deze te bewaren en volgend jaar als pootui te gebruiken. Noordhollandse bloedrode zijn normaalgesproken 1-jarige zaaiuien. Kan ik de kleine uitjes dan gebruiken als pootui volgend jaar? En zo ja. Hoe kan ik ze dan het beste bewaren tot het voorjaar? Graag jullie ideeën hierover :)

IMAG2758.thumb.jpg.90bde1a2c37c1c3047c0870e10bdb9e9.jpgIMAG2757.thumb.jpg.dc29eb9cf089ca2ef573cf9d5b6859ed.jpgIMAG2759.thumb.jpg.bca5a2417f6261bd9c414e2d1a4f7475.jpg

Geplaatst:

Hoi Grork, 

Bedankt voor uw antwoord en compliment. Ik zou ze in de aanpandige garage kunnen bewaren, die zou vorstvrij moeten zijn. Ik een kistje met een doek er over zodat het donker maar toch luchtig blijft.

Temperatuur maakt dus niet veel uit, mits het maar vorstvrij is? De garage kan vrij warm worden. Ik heb ook wel nagedacht over de koelkast, maar dat lijkt mij qua vochtigheid dan niet handig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...