Kippekikker Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 (aangepast) Na een paar bolcourgetjes te hebben geoogst in juli laat de plant het afweten. De vrouwelijke vruchtbeginsels zijn direct geel en sterven af. Er komt zelf geen bloem aan. Dit probleem is begonnen begin augustus. Iemand die mij kan vertellen wat er mis is, of wat ik verkeerd doe, en of ik dit nog kan goed krijgen? Vorig jaar had ik van dezelfde zaadjes een hele goeie oogst tot eind september. 22 augustus 2020 aangepast door Kippekikker Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 Waarschijnlijk te droog, te heet. Voor veel soorten pompoenen en courgettes wat het zwaar, misschien net ff op de verkeerde plaatst waar de wortels zich niet voluit konden ontwikkelen en dan met de droge omstandigheden. Genoeg voeding, compost, mulch gegeven? Wat is de soort? Ik ken het niet, een bol courgette die rankt. welkom trouwens😉 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kippekikker Geplaatst: 22 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2020 De soort ken ik niet. De zaadjes gekregen van mijn schoonzus die het ook niet weet. Mss te weinig voeding en inderdaad heel warm. Het is nog maar mijn 2 moestuinjaar en ik moet dus nog veel leren vooral over voeding. Welke plant wat nodig heeft moet ik telkens opzoeken. Mijn eigen gemaakte compost heb ik vorig najaar over mijn moestuin verdeelt en in het voorjaar ingewerkt. Maar mag je tijdens de zomer nog verse compost bijgeven? Soms lees ik dat je planten erdoor kunnen verbranden en durf ik dit niet te doen. Ernaast staat er ook een brocillini die meer op een boom gelijkt dan een plant. Zal ik volgende keer niet meer bij elkaar zetten. Quote
Flup Geplaatst: 22 augustus 2020 Geplaatst: 22 augustus 2020 (aangepast) Is het zaad misschien gekruisd met iets anders? Rankende bolcourgettesoorten ken ik ook niet. Courgettes hebben heel veel water nodig met droog weer, daar zou het ook aan kunnen liggen. Hoe groot is de bak waarin de courgette geplant is? Courgettes mag je zeker bijmesten gedurende de groei, dat is geen overbodige luxe. Zeker niet als ze in bakken geplant worden. 22 augustus 2020 aangepast door Flup Quote
Kippekikker Geplaatst: 22 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2020 De bak is 2 op 1,20 meter maar is enkel een verhoogde bak zonder bodem. De wortels zitten dus in volle grond. Tijdens deze hete droge zomer heb ik de plant elke dag water gegeven. Quote
Kippekikker Geplaatst: 22 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2020 Dit is een foto van de plant vorig jaar. Mss is dit duidelijker om eventueel te herkennen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.