Ga naar inhoud

Een aantal aardappelvraagjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, ik heb het allemaal niet precies bijgehouden, omdat we de aardappels in de grond lieten zitten en ik niet elke keer heb gewogen wat er uit kwam. (dat is met alles in 1 keer oogsten toch beter te noteren dan).

We hadden in ieder geval teveel staan, want het laatste beetje wordt nu opgegeten door de varkens, die ze er zelf uit mogen halen. Voorlopig eten we wel wat lelijke aardappels van de boer die ze elke week komt brengen voor de varkens.

Ik heb net weer wat rijen met Texla knollen gepoot, maar zit toch weer hevig te dubben en te denken. We hebben er een stevige eter bij, iemand die hier werkt in ruil voor veel vlees en groente en aardappels Dus ik moet in ieder geval evenveel, of meer poten dan afgelopen keer.

Kan je van Texla aardappels eigenlijk wel friet maken? We bakken (schijfjes, in de koekenpan) en koken en stampen eigenlijk alleen maar, ik heb ze nog nooit in de frituurpan gedaan.

Wat ik zo kan vinden online, is dat het een aardappel is die overal een beetje tussenin valt. Licht kruimig, Middelmatig kooktype. En voor friet heb je juist een kruimige soort nodig?

Moet ik er dan nog maar een friet-aardappel bij poten? Deze Texla is zeer goed bestand tegen phythophtora, maar ook als er een andere soort naast staat, die wel ziek wordt? Ik ga niet bij voorbaat lopen spuiten, dus als ze ziek worden dan moeten ze gerooid.

Geplaatst:

Ik dacht dat t voor friet juist om de hoeveelheid suikers en zetmelen ging... Wij hebben voor friet altijd aardappelen van mijn schoonouders, kan eens vragen wat voor soort!? Gekookt zijn ze niet te pruimen iig...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...