nello87 Geplaatst: 20 april 2021 Geplaatst: 20 april 2021 Was zojuist even kijken bij de moestuin en eigenlijk zag alles er mooi uit. De peulen en tuinbonen groeien traag maar dat komt denk ik door het weer. Die paar dagen hagel en sneeuw was niet echt fijn natuurlijk maar gelukkig is het nu lekker. In de tuinbonen zit bladbrandkever (denk ik) want die heeft allemaal gekartelde bladeren. Ik lees hier aan daar dat dat verder niet schadelijk is. Net toen ik wilde gaan realiseerde ik me dat ik de koolrabi helemaal niet meer zag staan haha. Had er ook maar een paar gepland tot nu toe en de rest later gezaaid en die staat nog lekker binnen. Kon nog wel wat restjes van de koolrabi terugvinden maar het waren echt alleen nog maar de paarse stengeltjes (helaas geen foto van). Al het bladgroen was weggevreten en ik was tot nu toe echt heel blij hoe ze het deden haha. Jammer! Had ze uitgeplant met twee vrij forse echte bladeren. Heb ik ze dan te vroeg buiten geplant? En is dit waarschijnlijk het werk van een muis of toch eerder slakken? Quote
redzebra Geplaatst: 20 april 2021 Geplaatst: 20 april 2021 (aangepast) Duiven ? Die lusten ook wel jonge plantjes. En eten vooral het hart op. 20 april 2021 aangepast door redzebra Quote
nello87 Geplaatst: 20 april 2021 Auteur Geplaatst: 20 april 2021 (aangepast) Ah interessant. Slakkensporen heb ik niet gezien dus die valt af. Dan moet ik er in het vervolg maar een net over heen gaan zetten lijkt me en wellicht ook wat later uitplanten zodat ze minder aantrekkelijk zijn voor vogels. Bedankt! 20 april 2021 aangepast door nello87 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.