Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo, weer een paar daagjes verder. Ten eerste bij de aldi nog meer radijs (dat gaat zo snel!) maar ook wat bloemen: Lage Zonnebloemen, Calendula en O.I. Kers gehaald.

Ik heb al wilde plannen voor de OI Kers, als ik het goed begreep klimt die graag, maar wat is ong een goede maat pot voor deze plant? Ben bang dat mijn idee te klein gaat zijn, zijn potjes met ong 15-20 cm diameter.

Verder ook weer wat foto's erbij:

Ten eerste al wat in elkaar geflantst van de takken: Een steun/klimrek voor mn twee (supermarkt-gezaaide) tomatenplanten. Deze beginnen wonderbaarlijk genoeg al beginnende bloemtrosjes te bouwen. Beetje vroeg

img165437051331306336.JPG

Lekker knullig xD

img165361831331306343.JPG

Weer verder wezen spitten en onkruid/gras verwijderen. Tweede bedje is ingezaaid met wat biet/radijs/wortel. Ik heb bij de radijs maar wat stokken eringestoken, zodat het enigszins veilig is voor de buurtkatten. Die hadden in een ander bedje lopen graven Achteraan plekje vrij voor broccoli, maar die zaai ik voor in een kweekbakje. Vooraan het derde bedje, daar ben ik nog mee bezig.

img165671311331306340.JPG

En dan nog mn wanhopig overlevende spruit. Benieuwd of het nog wat wordt, hij staat iig niet in de weg

Geplaatst:
... En dan nog mn wanhopig overlevende spruit. Benieuwd of het nog wat wordt, hij staat iig niet in de weg
Volgens mij binnenkort opeten, tenzij je zaadjes wilt telen voor 2013.

Overigens de top van de plant (die losse blaadjes) kun je ook prima eten. Ze smaken naar ....... spruitjes. Wel iets korter koken / smoren / wokken dan de eigenlijke spruitjes.

Geplaatst:

Hmm, die schiet dus in de bloem zodra het lekkerder weer is? Dan worden dan minispruitjes in de wokgroente binnenkort

Haha, lekker natuurlijk! Ik noemde het ook al rustiek en creatief tegenover mn vriend Ik geloof dat ie dr zo doorheen keek haha

Geplaatst:

Weer 5 daagjes verder.

Heb nog een framboos gekocht Hij stond bij de koopjeshoek en ik kon het niet laten. Dat is nu dus drie stuks

Verder 6 aardbeiplantjes rijker en bolletjes knoflook. Het is vandaag meteen allemaal de grond in gegaan

Verder:

img165886961331834027.JPG

Poging tot de tuin al een beetje opvrolijken terwijl ik wacht op wat bloemetjes. Bakken komen bij de Xenos vandaan, ronde waren 2,50 de vierkante 3,50. In de vierkante radijs gezaaid..die komt de kat mooi niet bij!

img165932821331834024.JPG

Links naast het fietswiel heeft mn vriend nog wat verder geknutseld met de vlinderstruik takken. Daar komen dus later in het seizoen de struikboontjes. Helemaal rechts bedje drie die nu klaar is. Nu nog morgen zaaien En meteen gaas eroverheen zodat de katten niet lopen te graven...(rotbeesten, normaal vind ik ze leuk hoor, maar niet in mn tuin!)

Het schiet nu wel op, maar zou toch graag meer te voorschijn zien komen dan radijs en sla :\ duurt me allemaal te lang.

Binnen nog wat meer tomaten voorgezaaid en wat snackpaprikas en alvast wat meloen (een week geleden). Die komen wel al mooi boven.

• Nieuwe aanmaken...