Jeanne heijmans Geplaatst: 30 april 2021 Geplaatst: 30 april 2021 Ik heb even een vraagje over courgette,ik heb bij de zoekfunctie gekeken.maar kon het niet vinden wat ik bedoel. Ik heb vandaag een courgette plant gekocht.nu staat op het kaartje,dat hij in april/mei in de volle grond kan.maar tis toch wachten tot na ijsheiligen? 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 april 2021 Geplaatst: 30 april 2021 (aangepast) In Nederland wel, maar ik schat de kans op nachtvorst in de Vigeois toch een stuk minder in. Hier heb ik ze net boven, maar de dag temperatuur is hier nog steeds onder de tien graden met nog kans op nachtvorst. METEO VIGEOIS par Météo-France - Prévisions Météo gratuites pour aujourd’hui, demain et à 15 jours. (meteofrance.com) Die verwachting ziet er bij jou uit als mijn zomer....... 30 april 2021 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Roland Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Als je hem nu al in de volle grond wil planten dan moet je hem snachts afdekken met een emmer ter bescherming voor nachtvorst. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 18 minuten geleden, Roland zei: ter bescherming voor nachtvorst Heb je de link bekeken die ik heb bijgevoegd? Er komt daar geen nachtvorst meer, en volgende weekend stond de verwachting op 24 graden, nu bijgesteld naar 21 graden....... Ik hou daarbij de aangegeven woonplaats aan. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 Ze staan nog binnen met de neus tegen de balkondeur, de groene- en gele lange- en ronde gourgette planten Die deur gaat overdag open en dan staan ze in de zon. Twee bloemen inmiddels kunnen bevruchten. Na IJsheiligen worden ze verpoot naar hun buitenplek maar of dat helemaal zonder schade zal gaan? #wezullenzien Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Flup Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 Jee, jouw courgettes zijn al groot! Die van mij zijn net gekiemd en daar ben ik met het huidige, koele weer wel blij mee! Binnen is het al meer dan propvol met planten. Quote
Arja Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 Hier net zo hoor, de courgettes en pompoenen komen net boven de grond kijken. 😀 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.