Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik zoek, ik zoek.... een witte boon die klimt Het lijkt me niet te vreten, maar het schijnt dat je 'amandelspijs' kunt maken met witte bonen ipv amandelen. Dit voor het kerstbrood voor volgend jaar En ik heb wat mooie bogen staan, waar nog een plekje vrij is voor een mooie klimmende boon.Ik lees op wikipedia dat de Walcherse witte dan een goeie is, maar die is natuurlijk weer nergens te koop Maar als iemand hier een betere soort weet? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Nou die beroemde St. Fiacre waar ik het steeds over heb is een klimboon.Wit. Die klimt zelfs erg hoog. Beetje saai want witte bloem, wel een erg lekkere boon. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Ah Thanks. Ga ik weer even zoeken. Ik heb het niet zo op struikboontjes. Weinig opbrengst voor de ruimte die ze innemen, schimmelende bende als je niet oppast.. grmbl Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Als je ze niet vind vraag ik mijn buren, die kweken ze al enkele generaties. Ik heb er zelf ook zaad van nodig, misschien hebben ze nog veel over van afgelopen jaar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Hmm...witte boontjes in je eigen gemaakte tomatensaus! Yum!Maar inderdaad maken ze daar een soort ( amandel) spijs van! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 @Appelvrouw: Ik houd me aanbevolen! Ik vind vooral hotels Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Dag Jorieke,Een recept om je Kerstbrood te bakken met namaak -amandelspijs. 125 gr griesmeel.150 gr suiker.1 groot ei.de geraspte schil van 1 citroen .ongeveer 5 druppeld amandel-essence of 10 drppelslauriekerswater .Meng alle ingrediënten dooreen.laat het mengels minstens 4 dagen rusten in een afgesloten jampot .Deze alternatief is heerlijk,de moeite waard om te proberen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.