Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goed idee Erny

De volgende ronde van "de happy doos" komen er popcorn-pakketjes mee

een machientje heb ik niet....een pan of micro-wave moet ook kunnen

Geplaatst:

Hier ook geen popcorn.

Is wel van suikermais, weet niet meer wie gezegd had dat dat ook ging.

Geprobeerd met alle soorten van gedroogde stadia.

Een enkele keer hoorde ik wel een "plof" maar zal inwendig zijn want niks te zien.

De kolven liggen al op de mesthoop voor de vogels, de houtduiven lopen er zat van rond, die vreten buikske zo dik en rond dat ze niet meer kunnen opstijgen, al 2 gepakt door de kat.

Geplaatst:

Geedee, zo te zien idd de goede popcorn (oftewel pof-)maïs. Dus daar kan het niet aan liggen. Ze waren rijp genoeg toen je ze hebt geoogst? En ze zijn goed gedroogd?

Bors, jammer van de maïs. Had je (lees: je vrouw) er niet wat anders mee kunnen doen behalve poffen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helly, er paste geen Duracel in, dus kon mijn vrouw er echt niks meer mee doen.

Kids zijn het huis uit, dus daar konden we ook niet meer met naar hun hoofd gooien.

Trouwens ze zouden ze nu terug smijten.............................

Geplaatst:

Bor

Helly de kolven werden niet meer rijper....bladeren waren geheel bruin en alle pluis hing er zwart en droog uit....

Waar zie jij trouwens aan dat het pofmais is??

Geplaatst:

Oh Bors.. soms is een mens blij dat die niet in jouw huis woont

Geedee, ben zelf een 'popcornbakker' geweest in vroegere tijden. Heb tonnen (van die grote witte emmers, niet in kg's gerekend!) in zo'n apparaat geschept. En ja, uit zo'n apparaat komt toch echt wel de lekkerste popcorn. Komt ook door dat draaiende staafje op de bodem van die pan.

Edit: je vraag niet goed gelezen.. waar -> waarom

Ik zie het dus aan hoe de popcorn eruit ziet. Mooi rond aan de ene kant, spits toelopend aan de andere kant, mooie kleur. Ik zou zeggen aan de hand daarvan moet t kunnen lukken. Waarom t dan niet gelukt is snap ik ook niet. Misschien was de pan niet heet genoeg toen je alles door elkaar husselde?

Ps, kan ook nog suikerspinnen draaien. Van die grote pruiken

Geplaatst:

Bah, ik lust geen suikerspin, dat plakt is te zoet en voelt raar aan in je mond, snap niet wat iemand daarin ziet

Maar Helly achter een Popcornkraam zie ik wel zitten, als het lekkere is he

ps Bedoel met lekkere die Popcorn he om misverstanden uit te sluiten

Geplaatst:

Bors, je weet niet wat je mist. Alsof een engeltje op je tong smelt. Ok.. beetje vergezocht misschien

Toegegeven, t blijft een bonk suiker, al valt t nog wel mee hoeveel er in 1 suikerspin zit. En de kleur, dat is alleen maar kleurstof die een naar smaakje achterlaat (vind ik).

En je moet t niet eten als t regent of als t nogal vochtig weer is. Anders kan je t uit je haar eten

Over die popcorn.. ik maak alleen maar lekkere

Jorieke, kan geregeld worden.. als er zo'n kar/apparaten incl. ingrediënten staan is niets een probleem

En de suikerspinnen kunnen nog lang bewaard worden in een afgesloten bakje. Popcorn is minder lang houdbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...