Henny58 Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Goedemiddag, Enige tijd geleden heb ik snijselderij gezaaid. Zowel in de pot als in de groentetuin komt NIETS op. Hoelang duurt het voordat je wat zou gaan kunnen zien? Quote
Patrijs Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Selderij kiemt traag, het kan wel 4 weken duren. Ook is het een lichtkiemer dus niet afdekken na het zaaien, hoogstens heel weinig zand of folie er over. Wil je snel selderij, koop dan een potje bioselderij in de winkel. Zet de tientallen plantjes apart en kweek ze op, 😉🤫. Quote De moestuin van Patrijs
Henny58 Geplaatst: 7 juni 2021 Auteur Geplaatst: 7 juni 2021 Hartelijk dank. Ik woon in Frankrijk en daar is de grond anders dan ik Nederland. Ze hebben geen snijselderij in potjes af wat dan ook. Ik heb ze in een pot en ook in de volle grond gezaaid. Wist niet dat het zo lang zou gaan duren!! Zaadjes heb ik wel op een internetsite in Nederland gekocht. Is goedkoper en betere kwaliteit denk ik Hier had ik vorig jaar stoksnijbonen en stok princessebonen gekocht, 8€ per pakje en vol met draden!!¬ Quote
Patrijs Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Ik haal ook wel eens zaad in Frankrijk voor het leuke, vooral Franse soorten, maar niet zo duur! Als goed gezaaid zijn, d.w.z. op de aarde en niet onder de aarde, vochtig houden, dan komen ze wel. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.