Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben inderdaad ook niet bang van die produkten, waneer je genoeg beweging neemt

appel lijkt mij ook lastig limonade siroop maken zal bij peer ook wel zo zijn, zijn waarschijnlijk voral de bessen waar goed mee lukt.

Players only love you when they're playing.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Als je ziet dat er varkens zijn ontsnapt, ren je eerst naar de schuur om de voerbak (zo'n gele bak met handvat) te vullen en mee te nemen.

Eenmaal bij de varkens, hoef je de bak maar te laten zien en ze rennen achter je aan Geen halsbandjes nodig. (plus: hun nek is zo dik dat een halsband weinig zin heeft... die moet toch echt ergens achter blijven hangen.)

Geplaatst:

Ik ken die voerbakken. Maken lekker veel lawaai met grote brokken erin

Kan me heel goed voorstellen dat t met een halsband niet lukt maar wel met eten, t zijn nu eenmaal lopende (rennende) containers

Om on-topic te blijven: de weckketel is inmiddels binnen. Wat een pan zeg!

Nu nog even 'inwerken'. Er hangen al weer genoeg courgettes aan de planten. Ik neem aan dat je de pan eerst met alleen water moet aan zetten voor je m voor t echt gaat gebruiken? (heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen)

Good things come in small packages

Geplaatst:

Mooi! Kan je aan de gang Ik word er steeds handiger in. Heb nu niet meer steeds de aardbei (reliëf) aan de sticker-plak-kant, maak de potten erg goed schoon voor ik ze op berg, dat soort dingen.

De pan hoeft volgens mij niet eerst alleen met water te koken hoor. Het komt verder toch niet in aanraking met je groenten of fruit.

Gisteren had ik de hele pan vol met potten met rode kool. Er pasten er zelfs 2 niet in!

Dus zo groot is ie dan ook weer niet (als je volgend jaar een volkstuin hebt,,,,,,,,)

Geplaatst:
Mooi! Kan je aan de gang Ik word er steeds handiger in. Heb nu niet meer steeds de aardbei (reliëf) aan de sticker-plak-kant, maak de potten erg goed schoon voor ik ze op berg, dat soort dingen.

De pan hoeft volgens mij niet eerst alleen met water te koken hoor. Het komt verder toch niet in aanraking met je groenten of fruit.

Gisteren had ik de hele pan vol met potten met rode kool. Er pasten er zelfs 2 niet in!

Dus zo groot is ie dan ook weer niet (als je volgend jaar een volkstuin hebt,,,,,,,,)

jorieke

wil je het recept van de rode kool om te wecken mailen

ik heb er een paar staan in bloempotten en zou ze graag wecken met appels erbij kan dit?

Geplaatst:

Schaaf/snijd de rode kool heel dun, iets zout en wat suiker er overheen, en wat azijn er bij gieten. Dat laat je de hele nacht staan.

Dan met de vloeistof in de glazen doen (bij gebrek aan appeltjes, heb ik de potten verder afgevuld met (eigen gemaakt) appelsap.

Een stukje laurierblad toevoegen, en 120 minuten bij 100 graden inmaken.

Geplaatst:

Ok, als ik t goed begrijp ga je steeds meer wecken

Ja als je t vaker doet dan word t idd een handigheid.

Ben benieuwd wat je van je geweckte rode kool gaat vinden. En lijkt mij ook lekker om kool te wecken. Kan je toch gewoon als groenten gebruiken? Of gebruik jij t als erbij of als tafelzuur?

Geplaatst:
Ok, als ik t goed begrijp ga je steeds meer wecken

Ja als je t vaker doet dan word t idd een handigheid.

Ben benieuwd wat je van je geweckte rode kool gaat vinden. En lijkt mij ook lekker om kool te wecken. Kan je toch gewoon als groenten gebruiken? Of gebruik jij t als erbij of als tafelzuur?

het is de bedoeling om de rode kool met appel te wecken en te eten als groente bij een hoofgerecht

na de test laat ik iets weten hoe het is verlopen

Geplaatst:

Dat zou wel heel erg handig zijn. Hachee, stoofvlees etc. Als je dan s weinig tijd hebt in de winter komt dat goed uit. Maar of t te wecken is (en goed blijft)?

Geplaatst:

ik weet niet hoor maar je kunt wel alles willen wecken maar is vers niet gewoon gezonder, bah vlees zou ik never nooit doen.

Geplaatst:

Mja gerookte worst is altijd lekker, salami worst, groningerworst enzo vindt ik heerlijk eigenlijk geen idee of dat van varkens is, maar gerookte worst kun je volgens mij na het roken droog weg hangen wordt alleen maar lekerder zoals kaas.

Voor vlees van zo'n groot varken ging ik toch eerder ook al kost het stroom aan een vrieskist denken.

Ook ivm hondenvoer, lijkt mij dat je van een varken flink wat overhoud waar je uitstekend met rijst/groente gekookte pakketten kunt invriezen

waar je honden van gaan smullen en jij weer aardig kosten mee uitspaard.

Geplaatst:

Een grote vrieskist hoeft denk ik niet eens. We gaan inderdaad lekkere droge en gerookte worsten maken. Ook salami.

En dan 2 mooie grote hammen, en heel wat bacon. We zijn niet zo gek op varkenslapjes of karbonade ofzo, dus van dat gedeelte van het varken zullen we proberen andere dingen (worst, gehakt, wat dan ook) te maken. En de stukjes voor de honden gaan idd in de vriezer.

Geplaatst:
Een grote vrieskist hoeft denk ik niet eens. We gaan inderdaad lekkere droge en gerookte worsten maken. Ook salami.

En dan 2 mooie grote hammen, en heel wat bacon. We zijn niet zo gek op varkenslapjes of karbonade ofzo, dus van dat gedeelte van het varken zullen we proberen andere dingen (worst, gehakt, wat dan ook) te maken. En de stukjes voor de honden gaan idd in de vriezer.

Hoi Jorieke, je weet dat het wordt afgeraden honden varkensvlees te voeren? http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL/NRV/basisgoedmenu.html

(Voer je ze trouwens altijd rauw vlees?)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...