hansm Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 ik ben inderdaad ook niet bang van die produkten, waneer je genoeg beweging neemt appel lijkt mij ook lastig limonade siroop maken zal bij peer ook wel zo zijn, zijn waarschijnlijk voral de bessen waar goed mee lukt. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2011 Ik beweeg genoeg! Gisteren nog weer 3 varkens die het hek hadden verbogen zodat ze er door konden... De buren zullen wel weer gelachen hebben Appel en peer maak ik alleen nog maar sap van. Geen limonade meer. Het leek me wel handig... neemt minder ruimte in ook.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Loop je er dan hollend achteraan met een halsbandje als je ze hebt 'gevangen'? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Als je ziet dat er varkens zijn ontsnapt, ren je eerst naar de schuur om de voerbak (zo'n gele bak met handvat) te vullen en mee te nemen.Eenmaal bij de varkens, hoef je de bak maar te laten zien en ze rennen achter je aan Geen halsbandjes nodig. (plus: hun nek is zo dik dat een halsband weinig zin heeft... die moet toch echt ergens achter blijven hangen.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ik ken die voerbakken. Maken lekker veel lawaai met grote brokken erin Kan me heel goed voorstellen dat t met een halsband niet lukt maar wel met eten, t zijn nu eenmaal lopende (rennende) containers  Om on-topic te blijven: de weckketel is inmiddels binnen. Wat een pan zeg! Nu nog even 'inwerken'. Er hangen al weer genoeg courgettes aan de planten. Ik neem aan dat je de pan eerst met alleen water moet aan zetten voor je m voor t echt gaat gebruiken? (heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen) Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Mooi! Kan je aan de gang Ik word er steeds handiger in. Heb nu niet meer steeds de aardbei (reliëf) aan de sticker-plak-kant, maak de potten erg goed schoon voor ik ze op berg, dat soort dingen. De pan hoeft volgens mij niet eerst alleen met water te koken hoor. Het komt verder toch niet in aanraking met je groenten of fruit.  Gisteren had ik de hele pan vol met potten met rode kool. Er pasten er zelfs 2 niet in! Dus zo groot is ie dan ook weer niet (als je volgend jaar een volkstuin hebt,,,,,,,,) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kaatje1966 Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Mooi! Kan je aan de gang Ik word er steeds handiger in. Heb nu niet meer steeds de aardbei (reliëf) aan de sticker-plak-kant, maak de potten erg goed schoon voor ik ze op berg, dat soort dingen. De pan hoeft volgens mij niet eerst alleen met water te koken hoor. Het komt verder toch niet in aanraking met je groenten of fruit.  Gisteren had ik de hele pan vol met potten met rode kool. Er pasten er zelfs 2 niet in! Dus zo groot is ie dan ook weer niet (als je volgend jaar een volkstuin hebt,,,,,,,,)jorieke wil je het recept van de rode kool om te wecken mailenik heb er een paar staan in bloempotten en zou ze graag wecken met appels erbij kan dit? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Schaaf/snijd de rode kool heel dun, iets zout en wat suiker er overheen, en wat azijn er bij gieten. Dat laat je de hele nacht staan. Dan met de vloeistof in de glazen doen (bij gebrek aan appeltjes, heb ik de potten verder afgevuld met (eigen gemaakt) appelsap. Een stukje laurierblad toevoegen, en 120 minuten bij 100 graden inmaken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kaatje1966 Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 oke ga dit weekend van start bedankt Quote
Helly Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ok, als ik t goed begrijp ga je steeds meer wecken Ja als je t vaker doet dan word t idd een handigheid. Ben benieuwd wat je van je geweckte rode kool gaat vinden. En lijkt mij ook lekker om kool te wecken. Kan je toch gewoon als groenten gebruiken? Of gebruik jij t als erbij of als tafelzuur? Quote Good things come in small packages
kaatje1966 Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Ok, als ik t goed begrijp ga je steeds meer wecken Ja als je t vaker doet dan word t idd een handigheid. Ben benieuwd wat je van je geweckte rode kool gaat vinden. En lijkt mij ook lekker om kool te wecken. Kan je toch gewoon als groenten gebruiken? Of gebruik jij t als erbij of als tafelzuur?het is de bedoeling om de rode kool met appel te wecken en te eten als groente bij een hoofgerechtna de test laat ik iets weten hoe het is verlopen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2011 Idd, aardappeltjes met jus, rode kool uit pot opwarmen, en een flinke schep appelmoes er bij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Idd, aardappeltjes met jus, rode kool uit pot opwarmen, en een flinke schep appelmoes er bij.Klinkt heerlijk Quote Good things come in small packages
Gast Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 En dà t wil ik nou ook nog in potjes gaan doen, of eigenlijk: hachee. Quote
Helly Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Dat zou wel heel erg handig zijn. Hachee, stoofvlees etc. Als je dan s weinig tijd hebt in de winter komt dat goed uit. Maar of t te wecken is (en goed blijft)? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Je kunt veel vlees wecken, maar stoofvlees staat nou net niet in mijn recepten boek. Dus ik zou niet weten hoe en hoelang. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 ik weet niet hoor maar je kunt wel alles willen wecken maar is vers niet gewoon gezonder, bah vlees zou ik never nooit doen. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Tja, als je in 1 keer een heel varken moet verwerken en opslaan... Vooral leverworst/paté wil ik gaan inmaken. En bloedworst, al lijkt me dat niet lekker (gewoon het idee, en de kleur) dus moet ik eerst nog ergens een stukje kopen om te proeven Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Mja gerookte worst is altijd lekker, salami worst, groningerworst enzo vindt ik heerlijk eigenlijk geen idee of dat van varkens is, maar gerookte worst kun je volgens mij na het roken droog weg hangen wordt alleen maar lekerder zoals kaas.Voor vlees van zo'n groot varken ging ik toch eerder ook al kost het stroom aan een vrieskist denken.Ook ivm hondenvoer, lijkt mij dat je van een varken flink wat overhoud waar je uitstekend met rijst/groente gekookte pakketten kunt invriezenwaar je honden van gaan smullen en jij weer aardig kosten mee uitspaard. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Een grote vrieskist hoeft denk ik niet eens. We gaan inderdaad lekkere droge en gerookte worsten maken. Ook salami.En dan 2 mooie grote hammen, en heel wat bacon. We zijn niet zo gek op varkenslapjes of karbonade ofzo, dus van dat gedeelte van het varken zullen we proberen andere dingen (worst, gehakt, wat dan ook) te maken. En de stukjes voor de honden gaan idd in de vriezer. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Dus volgende moestuindag hebben we worst? Leuk dat je zo het hele varken gaat verwerken, ga je van de botten ook gelatine maken? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Nou... dat weet ik nog niet hoor Dennis Heb bij een programma van Jimmy Doherty eens gezien hoe hij spekjes (snoep) ging maken. En dan helemaal vanaf het begin, dus ook gelatine maken van botten en oren enzo. De spekkies smaakten toch wat teveel naar varken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Nee nooit gezien,spekjes die naar varken smaken Quote
harmony Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Een grote vrieskist hoeft denk ik niet eens. We gaan inderdaad lekkere droge en gerookte worsten maken. Ook salami.En dan 2 mooie grote hammen, en heel wat bacon. We zijn niet zo gek op varkenslapjes of karbonade ofzo, dus van dat gedeelte van het varken zullen we proberen andere dingen (worst, gehakt, wat dan ook) te maken. En de stukjes voor de honden gaan idd in de vriezer. Hoi Jorieke, je weet dat het wordt afgeraden honden varkensvlees te voeren? http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL/NRV/basisgoedmenu.html(Voer je ze trouwens altijd rauw vlees?) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.