Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afmetingen van de rand van de kas meten en een geultje graven van 20 cm diep......egaliseren met een laagje zand en dab betonblokken hoogkant(vertikaal) erin metselen.....de blokken steken dan zo'n 5 a 10 cm boven de grond uit.....hierop het frame van je kas vast bouten.

Dit is i.i.g. mijn plan voor fundering van mn nieuwe ikas

en o ja.....misschien van te voren de bodem frezen/spitten/verbeteren ( zit hier op klei)....scheelt kapotte ruiten naderhand als ik met mn lange schop moest spitten (spreek uit onhandige ervaring )

Geplaatst:

beton rand storten, ytongblokken, stoeptegels van alles wat duurzaam en zorgt dat je kas van de grond komt kun je gebruiken, zelf heb ik extra toen de kas er eenmaal opstond nog beton hierover gesmeerd dat de metalen onderrand zo min mogelijk kans op rot heeft.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

ik heb pallisade banden ingespit, en daarop (steekt 10 cm uit) een ligger van geimpregneerd hout 68*68 met een hoekpaal in de grond. Hierop schroef ik de kast vast.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb het eerder gevraagd, maar ik snap niks van die funderingen. Ziet er allemaal zo ingewikkeld uit! Ik dacht aan houten palen in de grond en tegels er tussen en klaar! Maar ik zat te denken hoe zet je die kas dan vast aan de palen? Als je een kas met glas heb in plaats van polycarbonaat? (polycarbonaat kun je zo doorheen boren) Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...