Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...
Geplaatst:

nope... alleen allium cepa, maar ik heb inmiddels uienzaadjes (zouden dat dan ook reuzenzaadjes zijn?) besteld.. volgens mij bij vanderwal...

type exhibition heb ze nog niet binnen...

Geplaatst:

Ik heb ff net gedaan of ik latijn beheers en gigant erachter getypt op google.......

kom ik uit op allium giganteum

mooie foto's staan er op internet ....gigantische bollen en bloem(bollen)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Je bedoeld het ras Kelsae, heb deze in het verleden wel eens gekweekt.

Uien ten grote van een voetbal.

Alleen moet je ze wel vroeg kweken, de engelse "exhibition" kwekers zaaien rond kerst.

Vorig jaar was er trouwens een nieuw record, een ui van 17lb 15,5oz. Omgerekend is dit ongeveer 8,15 kg.

De exhibition is ook een grote ui, maar niet zo groot als de Kelsae.

Zie anders http://www.youtube.com/watch?v=5VsK-Y9EIBk aan het einde van het filmpje zie je eerst het exhibition ras en daarna de kelsae variateiten.

De echt grote zijn vaak prive veredelde kelsae variateiten.

Het vlaams zaadhuis heeft de kelsae in zijn assortiment zitten.

peterglazbrooka.jpg

foto van de kweker Peter Glazebrook.

Groetjes

Jos

Geplaatst:

ik heb inmiddels de exhibition besteld bij vanderwal, maar de levering laat op zich wachten.... en ik hoef geen 8 kg uien hoor, dus zo gauw ik ze binnen heb, worden ze gezaaid!

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Mijn vriend en schoonvader hebben afgelopen jaar een wedstrijdje reuzenui kweken gedaan, resulteren in een uien van resp. 125 en 110 gram, zouden er nog wat van kunnen leren! Ga dit jaar ook maar eens een poging wagen als ik zaadjes kan vinden!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...