Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Astrid, als je in Canada woont, heb je dan ook lange winters zoals ongeveer hier? Of ten noorden van hier (Nederland)?

Good things come in small packages

Geplaatst:

De winters in Canada zijn veel strenger dan in Nederland, dat ligt ook wel een beetje aan waar in Canada je zou wonen, in Vancouver bv, aan de westkust, lijkt het erg op Nederland.

Waar ik woon, op de prairies, zijn de winters koud, met veel sneew, de groeiperiode is kort..vandaar dat je hier moet aanhouden dat het binnen 100 dagen geoogst moet zijn.

De zomers daarentegen kunnen ook veel warmer zijn, elk huis hier heeft bv ook air conditioning, die hitte is dan wel weer lekker voor de tuin, alles groeit goed.

2 Jaar geleden hadden we een hele natte zomer en de tuin was pet..maar normaal krijgen we ook niet heel veel regen.

Wij hebben water dmv een zg well, ofwel we pompen water uit de grond, die voorraad wordt overwegend gevormd in het voorjaar..door het smeltwater van de sneeuw.

Geplaatst:

wat is de wereld klein dan he zo op de computer

welkom ook van mij.

ziet er veel belovend uit, en i.d stoere foto.....zal mijn trekker maar niet laten zien....een bijna antieke holder.....ha ha

veel succes en we volgen je berichtjes hoor

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Als je zo'n korte periode van zaai-groei-oogst hebt, hoeveel groentesoorten heb je dan om goed te verbouwen? En kan je een opsomming maken?

Good things come in small packages

Geplaatst:

100 dagen is toch een beetje over drie maanden, niet overdreven kort misschien maar je kunt niet 2 x zaaien bv wat ik soms in Nederland wel kon doen.

Lente zomer of winterprei..er is er maar een...en binnen opstarten anders haal je het niet.

Daarom wil ik ook zo graag een kas, want dan zijn mijn tomaten en paprika's beschermd tegen de eerste nachtvorst die vaak in September al een keertje toeslaat.

Vorig jaar lukte het mij om massa's tomaten te plukken, maar meestal moet ik ze groen plukken en hopen dat ze rijpen..en dan zijn ze gewoon niet zo lekker als gerijpt aan de plant.

Maar alles valt en staat met timing...en binnen beginnen..mijn vriendin had vorig een watermeloen(tje) want zomer is kort..maar wel HOT dat scheelt weer.

Maar die kas..ik hoop echt dat die dit jaar gerealiseerd wordt..niet een kas om op te kweken, maar een kas waar ik in de volle grond zaai.

(we gaan hem zelf maken, van een oud graanhuisje..de plannen zijn er..nu de daden nog

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...