Deh.Slot Geplaatst: 5 juli 2022 Geplaatst: 5 juli 2022 (aangepast) Ik ben dol op moestuintjes en het dan ook volop te laten groeien. Er zullen er niet velen zijn, maar ik, en mijn kinderen, vinden rupsen ook prachtig om groot te zien worden. Is er iemand die denkt, nou mijn plant is er niet blij mee en ik ook niet, ik kom ze graag halen. Dus mijn vraag: Wie heeft rupsen voor het ophalen ? 5 juli 2022 aangepast door Deh.Slot Quote
fre3ke Geplaatst: 5 juli 2022 Geplaatst: 5 juli 2022 De meeste rupsen hebben vaste waardplanten. Als je die niet kunt bieden, dan gaan ze alsnog dood. Als je een koolplant zaait, dan kun je erop rekenen dat een koolwitje eitjes erop legt en je dus rupsen hebt. Er is wel een paar weken geduld nodig omdat de plant eerst moet groeien. Zaai dus wat palmkool, of kai lin, of broccoli en de rupsen komen als manna uit de hemel vallen 😄. 1 Quote
Deh.Slot Geplaatst: 5 juli 2022 Auteur Geplaatst: 5 juli 2022 Waardplanten genoeg in mijn tuin, voor heel veel vlinders, van grote brandnetel naar look zonder look naar koolplanten. Maar ze komen hier gewoon niet, gewoon totaal niet. Ik krijg voornamelijk spint, bladluis en trips op mijn planten! En die vind ik een stuk ingewikkelder, biologisch correct, te verwijderen. Quote
fre3ke Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Zet dan even je locatie erbij, en wie weet is er iemand in de buurt die rupsen heeft. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.