Tom Wetzels Geplaatst: 12 september 2022 Geplaatst: 12 september 2022 Beste lezers, 3,5 week geleden hebben wij een perenboompje geplant in onze tuin. In eerste instantie leek alles goed te gaan tot sinds 3 dagen ineens de bladeren geel/bruin verkleuren. Op advies van de verkoper in het tuincentrum hebben we de boom de eerste 2 weken (gedurende de warmte) 2x per dag flink water gegeven. Wie kan mij advies geven wat ik hier aan kan doen (zie foto’s) de bruine bladeren vallen er met de geringste aanraking direct af. Ik hoop spoedig een reactie te mogen verwachten. mvg Tom Quote
rorror Geplaatst: 12 september 2022 Geplaatst: 12 september 2022 Zijn dit de oudste bladeren? (onder aan de takken). Of heb je dit ook met de nieuwste bladeren? (aan het uiteinde van de takken) De oudste vallen b.v. af als de boom droog staat, de nieuwste houdt die dan nog even aan. Maar als ook in de top de bladeren bruin worden, heeft deze wel een keer te droog/te heet gestaan. Zie je in de takken b.v. ook krimp/kreukels, want als dat het geval is beginnen de takken ook uit te drogen. Al zie je geen uitdroging in de takken, kan het ook zijn dat de boom al in vervroegde herfstmodus gaat, en dan loopt deze volgend jaar weer uit. Als er konijnen of andere knaag dieren in de buurt kunnen lopen, even de onderstam controleren of de barst niet rondom afgegeten is. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.