Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 5 years later...
Geplaatst:
Op 23-3-2011 om 10:05, jasmin zei:

Ik zou inderdaad zoiets wel willen voor lieveheersbeestjes en andere luizenvreters..

Ja, zoiets ben ik ook van plan. Volgens mij moet het voor de lieveheersbeestjes ook op een bepaalde hoogte zitten. Maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken. Mooi werkje voor komende winter.

• Like 2
Geplaatst:

Vanmiddag een uitje in de natuur gehad met ons koor , o.a een huifkartocht over de

Haarlese berg bij Nijverdal. De voerman wist veel mooie wetenswaardigheden te vertellen

over de natuur.
Bij terugkomst was er een "museum"/winkeltje van het Overijssels Landschap , EN...

natuurlijk  kon je daar de mooiste dingen bekijken en kopen, daar heb ik dan toch maar een 

bijenhotel gekocht (die ik eerst zo tuttig vond ) einde discussie ophangen dat ding en genieten .uit

• Like 4
  • 5 maanden later ...
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort mij aan het verdiepen in het maken van een eigen insectenhotel in mijn tuin. Zoiets als dit:

Samen een insectenhotel bouwen — Itteren

Hebben jullie hier nog tips voor? Welke materialen raden jullie aan?

Maakt het uit waar wat komt in de kas?

Ik hoor het graag!

• Like 2
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

@Pablo Ha die Pablo. Toevallig laatst mee aan de slag geweest. Een kast met vakken gemaakt en hier in elk vak wat anders in gestopt, zoals dennenappels met gaas ervoor of bamboestokken. je kan hier best creatief in zijn. Al het natuurlijke materiaal biedt wel iets voor een insect.

• Like 1
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

En als je geen tijd of zin hebt om zo'n hotel te knutselen kun je ook gewoon je oude jas weghangen.

mrousavy-24971396070094157742.thumb.jpg.f45fa2b65e1993fc98c99107bab64d77.jpg

In mijn oude jas (die ook al eens een nestje bosmuisjes heeft beschermd) bleek vorig jaar in een plooi een gangetje met klei gemaakt te zijn. Per module zat er netjes een pop. Ik weet ook nog niet welk insect hier gebruik heeft gemaakt van de gastvrijheid van mijn jas. Omdat ik de jas aan wilde trekken had ik per ongeluk de plooi geopend. Jas weer voorzichtig terug gehangen.

IMG_20250419_141806791_HDR.thumb.jpg.b5880798c15c3104969ad1a8f0167e5f.jpg

Inmiddels is alles toch ontpopt of anders opgegeten door iets wat ook poppen lust. De poppen zijn leeg en de jas gaat in de was.

IMG_20250419_141851642_HDR.thumb.jpg.201ffbe04a155ce8fc3c6f26e885cf3a.jpgde

Ik ben benieuwd wat er de volgende keer inzit. 

• Like 6
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een oude kast doormidden gezaagd. Het is er een van een stel. Lief heeft ze tig jaar geleden gemaakt als leuke tuinkast en ze hebben ook nog dienst gedaan als depotkast voor Sandd post.

IMG_20250426_150204448_PORTRAIT.thumb.jpg.242ff5eb80cac1b18eb2f510c762f2fe.jpg

Deze was al een paar jaar flink rot aan de onderkant. Ook her en der gaten in het hout. als gevolg van een huppeldepup houtboorder.

Dus nu doormidden voor een insectenhotel. Staat nu te drogen en dan ga ik de onderkant nog weer insmeren met rubbersmeer van Bison (kleine promo, geen aandelen Mijn vorige pot was al helemaal ingedroogt  maar ik heb vanmiddag een nieuw potje gehaald. Geweldig spul voor alle houtdelen die een extra bescherming nodig hebben qua vocht. Schuttingpalen enzo).

IMG_20250426_150144240_PORTRAIT.thumb.jpg.a2bd1a582a77d6e67e99a5ec85e58585.jpg

De inhoud zal vooral bestaan uit gekochte huisjes en stukjes stam met gaten. Ik heb ook nog wat gipsblokken waar ik gaten in kan boren. Maar dat zie ik dan wel weer

aangepast door woldistel
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...