Geplaatst: 17 mei 20232 j Hallo beste mede tuinierders! Ik wil graag: Kersen, Nectacines, amandelen, perzik, pruimen en abrikozen op een onderstam enten (boompje komt in midden italie te staan) nu is mijn vraag welke onderstam kan ik het beste gebruiken? Om precies te zijn: Welke onderstam is het beste in zijn algeheel? en welke onderstam is het beste als ik een boom tussen de 4-6 meter wil? Mvg Alicio
Geplaatst: 18 mei 20232 j 23 hours ago, brundu said: Welke onderstam is het beste in zijn algeheel? Geeneen. De keuze van onderstammen hangt af van klimaat, grondsoort, soort en ras van de fruitboom die je erop wilt enten en ik vergeet vast nog iets. Zowiezo is er geen one-size-fits-all onderstam voor de soorten die je wilt enten.
Geplaatst: 21 mei 20232 j Het antwoord van @marcelru is helemaal correct. Mocht je op zoek zijn naar de meest voorkomende/gebruikte onderstammen die grofweg op dat formaat uitkomen, dan zou ik voor St. Julien A gebruiken voor perzik, nectarine, amandel, pruim en abrikoos en Colt voor de kers. Sommige rassen zullen niet mooi verenigbaar zijn met die onderstam dus niet alles gaat lukken, maar deze onderstammen zijn goed te verkrijgen en sluiten verder goed aan bij je wensen. Succes! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.