Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Fruitdeel bemesten of niet?

Featured Replies

Geplaatst:

wij hebben net een week een volkstuin. we hebben het stuk in 5 delen verdeeld (stel ook nog en vraag bij groente...) en in een deel hebben we rode bessen, kruisbessen en frambozen geplant. vgl grondonderzoek bij het tuincentrum is de grond wat te zuur en te arm en moeten we bemesten en bekalken (het is zandgrond trouwens)

maar nu meende ik gelezen te hebben dat dat bij frambozen niet moet. Moet ik er nu nog iets bij doen of niet? (en zo ja; gewoon rondom de struikjes gooien of erin mengen?

een ander stukje moet aardbeiveld worden; zelfde vraag, moet ik het bemesten en /of bekalken of niet? ook hierover vind ik verschillende info, wie kan me helpen? wat heerlijk trouwens dat ik hier mijn beginners vragen kan stellen want ik zoek en lees me suf naar info maar er is zo ontzettend veel te weten!!

Geplaatst:

zelf zitten we hier op goede grond ik noem het modder .als wij hier de grond willen of gaan verbeteren met voedings stoffen doen we goed verteerbare paarden mest er onder verwerken .

mischiens heb je aan deze onderstaande link ook iets

http://www.groen.net/Article.aspx?id=23636

Geplaatst:

Ik zou op arme zand grond veel compost aanbrengen, je kunt het mulchen of door de grond heen werken.

Waneer je struiken al staan is mulchen het makkelijkst en kun je zovaak doen als je zin en tijd hebt.

Door de grond compost heenwerken zou ik doen waneer je nieuw plantbed begint.

Zelf vindt ik mulchen leuk en naast compost kun je dat met allerlei materialen doen, lees maar eens bij mulchen.

Een aardbei bed goed plantklaar maken met veel compost zou ik zeker doen, dat zie je terug in opbrengst en grote van de aardbei.

Compost heb je eigenlijk nooit genoeg.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Misschien ook wel 'n idee om de frambozen op een ander bed neer te zetten dan de bessen. De bessen hebben graag wat kalk, de frambozen niet.

Frambozen mulchen op zand geeft vaak een superopbrengst. Frambozen houden van een zure grond. Op een kalkrijke grond krijgen ze vaak ijzer/magnesium gebrek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.