Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn gek op paksoi, en dus van plan het zelf te kweken. Dit jaar hebben we kleine plantjes bij de kweker gekocht en uitgeplant, maar eigenlijk wil ik ze zelf van zaad af kweken. Maar ik kom nog niet erg uit het ras. Bij Vreeken vind ik veel mini paksoi’s, of midden formaat. Wij zoeken echt lekkere grote, liefst bio. Iemand tips voor een ras, of waar aan te schaffen? Voor dit laatste ben ik sowieso nog een beginneling, ik kom niet veel verder dan Vreeken en van der Wal, en de Tuinen van Weldadigheid. Voorheen bestelde ik bij een belgische biologische zadenhandel maar die is er niet meer. 

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik kweek ook vooral kleine soorten. Minder last van slak, luis en rups, want sneller klaar. En soms met paars blad, altijd leuk 🙂

Maar ik vind zelfs bij mijn gewone Welkoop en Tuinland de standaard zaden voor de grote kroppen. Buzzy seeds en Horti-tops hebben gewone dikke  paksoi in het assortiment. Qua webwinkel ook nog de Bolster of 123zaden, misschien vind je daar wat je zoekt. Of bij Bakker. 

(en anders is dikke paksoi bij de Aldi altijd te koop, niet bio, maar het kost ook niks 🤷)

Geplaatst:

Tnx. De last van slakken valt hier tot nu toe wel mee (houen zo). Paarse paksoi ken ik niet! Maar misschien is kleintjes kweken geen slecht idee en is het een mindset ding. Ik vind die joekelse paksoi’s zo indrukwekkend. Buzzy seeds zijn inderdaad bij Welkoop te koop, dat zit hier dichtbij, maar ik had nog geen paksoi gezien daar. Onze natuurwinkel heeft een kleine selectie van de Bolster maar ook geen paksoi. Maar als ze die wel hebben, kan hij ze wel voor mij bestellen. Daar maar eens proberen, voordeel is dat dat meestal zaadvaste rassen zijn die ik zelf door kan kweken. 

@Mellieis shanghai niet die groene?

Geplaatst:

Vincent neemt paksoi zaad van Vreeken voor me mee. Jammer genoeg F1 dus doorkweken zot er niet in.maar ze worden wel groot.

@Mellie heb jij misschien een paar shanghai zaadjes over? Hoeft niet veel, ik kan ook een plantje laten doorschieten voor het zaad dan. 

Geplaatst:

Oh lief! Tnx! Ik ga er dan gewoon eentje laten doorschieten als dat lukt, dan heb ik volgend jaar zelf zaadjes. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...