Geplaatst: 11 september 201213 j als ik het goed heb zijn het van die bonte .maar welk ras .ik kan het wel navragen
Geplaatst: 11 september 201213 j Auteur Ja hoor, ik vind ze alleen iets te gespierd Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 september 201213 j de zeugen zijn nog niet bevallen ..( dus nog afwachten maar ik ga wel al vast uitzoeken waar je zo varken hier ergens kunt laten slachten ook zou ik eens een diepvries bij moeten hallen om het vlees .van de nutsdieren in te vriezen
Geplaatst: 14 september 201213 j Auteur Haha je bent er vroeg bij met denken aan een vriezer en slachthuis als de biggen nog niet eens zijn geboren Het wordt al wel koud... voor biggen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 september 201213 j ja ik weet het word al wat koud voor biggen .maar die man wat ze fokt 1 ste keer van hem ook na mijn mening geen verstand . electro heeft hij er ook niet dus warmte lampen kan hij ook niet ophangen .waarneer ze moeten bevallen weet ik ook niet presies een vriezer .ach hier worden meer nuts dieren geslacht .....dus een vriezer bij komt wel goed uit laats had ik ook plek te kort toen er geiten werden geslacht .en dan zit je
Geplaatst: 2 oktober 201213 j Heb hier vorige week de eerste mangalitza naar de slachter gebracht.Na het slachten belde hij me op want zo'n vet zwijn had ie nog niet gehad , schrok ik best van.Zaterdag heb ik het beest opgehaald en inderdaad het was een absoluut vet varken met een vetlaag van zeker 8 cm.Het vlees daarentegen ziet er perfect uit, en is heerlijk van smaak.Deze varkens moeten dus heel weinig toegevoerd krijgen, het mooist is het als ze het meeste voer zelf kunnen grazen maar dat is bijna onmogelijk, tenzij je echt heel veel land hebt.Ga zeker door met mangalitza's, nu ik ervan gegeten heb ben ik zeer enthousiast.Spek wil ik ipv bakboter gaan gebruiken om in te bakken.
Geplaatst: 2 oktober 201213 j hier bij ons in de buurt worden er ook verkocht zie link http://link.marktplaats.nl/597497271
Geplaatst: 21 oktober 201213 j Auteur 1 van de wolvarken-dames ('Bollie' ) heeft last van haar achterpoot. Ze gaat er amper op staan, kan dus ook niet meevechten bij de voerbak.Het was even een gedub over hoe we haar daar weg konden krijgen, zonder dat de rest ook meteen mee zou glippen. Maar met wat voer ging dat 100% soepeler dan we hadden verwacht. Ze zit nu even apart, kan ze eten en rustig slapen. Zonder dat er steeds 3 andere klojo's over haar heen donderen. Morgen de dierenarts maar eens bellen, als het niet beter is geworden. Ze loopt er nu 2 dagen mee, en kan er wel wat op steunen. Ze krijgt nu in ieder geval eten dat ze niet hoeft te delen, en ligt prins(es)heerlijk in een zelf gegraven kuil. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 oktober 201213 j Vaak doet een paar dagen rust idd wonderen, hier sta ik er ook elke keer van te kijken hoe ongelofelijk hard varkens zijn, ooknaar de kleintjes toe als het op eten aankomt.Wat dan wel weer bijzonder is dat de beten bijna altijd in de schouders zijn en er nooiit bloed vloeit maar wel geweldig gegierd wordt door de kleintjes. Momenteel loopt alles door elkaar wolzwijnzeug Madouc met grote biggen, Evilien met haar kleintjes en Garou die zich door geen net, hek of draad van zijn roedel?laat scheiden.
Geplaatst: 25 oktober 201213 j Auteur Ze knapt al flink op, ze gebruikt de poot alweer om op steunen en wat pasjes te zetten. De dierenarts kon niets ernstigs zien/vinden, niet gebroken of uit de kom ofzo dus. Al is het erg lastig om een varken van zo'n formaat te onderzoeken als ze liever niet wil dat je er aan/bij komt. Ze heeft iets pijnstillends en een ontstekingsremmer gehad. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 november 201213 j Auteur Met de wolvarken-zeug gaat het weer goed! Ze hebben nu ook een stukje grond extra, dus zitten ze niet zo op elkaars lip. Ik denk namelijk dat ze daardoor wat verstuikt heeft. Ze zaten met zijn 4-en steeds zo te eikelen bij de voerbak, ik denk dat de grootste zeug gewoon een keer pissig is geweest en dan gaat ze met varkens gooien Nog meer heuglijk nieuws..... er zijn 4 Kunekune biggen geboren! Jullie weten nog van de vorige keren dat we er veel te vroeg bij waren. Hadden we de zeugen al apart gezet en de beschuitjes met muisjes al gesmeerd (bij wijze van spreken...). Nu dacht ik dat deze andere zeug (haar 1e nestje) nog wel zeker 2 weken zou moeten. Ze was nog erg mobiel, rende nog keihard door de wei als we ze eten kwamen brengen. En haar 'uiers' waren nog niet zo dik en hangerig, en haar... ehm... achterkant was nog niet zo opgezet als bij die eerdere 2 zeugen. Gisteren kwam ik ze weer eten brengen, en ze kwam weer aanrennen. Ik zag wat viezigheid aan haar staart, en wat nattigheid aan haar.... achterkant Dus ik ben maar even in het hok gaan kijken waar ze (3 zeugen, 1 beer) slapen, en ja hoor.... daar liepen 4 biggen! We hebben haar meteen apart gezet, met een lamp voor de biggen en privé-voer voor mams. Hoeft ze er niet om te vechten. Ze was gisteren nog wat onrustig en bleef niet echt liggen terwijl de biggen dronken. Maar dat gaat nu al beter en de biggen doen het super! Het zijn 3 zeugjes en 1 beertje, en ze lijken alle 4 heel erg op elkaar. 2 roodbruine en 2 blond/gelige. 1 van de roodbruine heeft een zwart buikje (zie je dus niet) en wat zwart op haar achterpoot. Hier is 1 van de blonde dames: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 november 201213 j Super! Al een echt fotomodel die kleine..drinken ze alle 4 goed? Tepels genoeg in ieder geval. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november 201213 j Auteur Zij vinden dat er wat weinig tepels zijn, er schijnt er 1 te zijn waar chocolademelk uitkomt, en ze proberen aan 1 stuk door om die te vinden. Ze drinken gelukkig allemaal goed. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 november 201213 j Ooh, wat lief! (net als bijna al het pasgeboren grut ) Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!
Geplaatst: 19 november 201213 j Auteur Ze doen het goed! Eentje blijft wat achter in groei naar mijn idee. Maar goed, er is er altijd wel 1 de dikke en brutale, en 1 de dunnere en minder snelle. We zijn nu een beetje aan het bekijken hoe we een hok maken voor onze enorme zeug die hopelijk nu zwanger is. Yola, hoe zien jouw hok(ken) er uit? Heb je biggen beschermers? Hoe maak je zoiets extra stevig, want onze zeug eet planken als toetje... En van die metalen/aluminium hekken zijn niet te betalen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 december 201212 j Auteur De biggen groeien veel te hard! Zijn al bijna niet schattig meer Hun moeder is heel voorzichtig met gaan liggen en opstaan enzo. En de biggen kruipen steeds lekker onder de lamp, als ze het koud hebben. Nog even wat anders... Appelvrouw: jij baalt als die boer jouw varken naar binnen haalt omdat de koeien naar buiten moeten? Hebben ze dan wel gewoon een stal met strooisel/stro? Want ik kwam deze foto tegen, en ik denk dat jouw varken het dan nog steeds een stuk beter heeft: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 december 201212 j Vandaag heb ik Garou verkocht, er lopen hier nu 16!!! biggen rond en ik vrees dat Madouc ook alweer gedekt is, dus Garou moest weg wegens te groot succes.Hij is vanmorgen opgehaald en gaat proberen een 3 jarige zeug mer een kinderwens gelukkig te maken.
Geplaatst: 8 december 201212 j Nog even wat anders... Appelvrouw: jij baalt als die boer jouw varken naar binnen haalt omdat de koeien naar buiten moeten? Hebben ze dan wel gewoon een stal met strooisel/stro? Want ik kwam deze foto tegen, en ik denk dat jouw varken het dan nog steeds een stuk beter heeft: Nee helaas niet beter, het hok is echt klein, en er is nauwelijks licht... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 december 201212 j Auteur Hm, nou ik vind het rooster op die foto ook wel erg vervelend. En of dat licht op de foto wel klopt weet ik ook niet? Of hebben ze in zo'n nare stal juist erg veel licht, zodat ze net als plantjes harder groeien? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 januari 201312 j Auteur De biggen zijn mooi opgedroogd het beertje is al verhuisd, ver ver weg in Duitsland. En er zijn ook alweer nieuwe biggen geboren (van een andere zeug uiteraard )! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.