appelvrouw Geplaatst: 21 april 2012 Auteur Geplaatst: 21 april 2012 Inderdaad moet ik over zwavel nog even meer lezen.. Lie zegt wel dat ik het zo van de muren af kan schrapen...ik wacht er nog even mee. Een goed idee om eerst op te potten. Phosphor korrels ken ik ook al niet ( alleen van de homeopatishe dokter voor het herstellen na een flinke griep..misschien moet ik er daar maar wat van bij doen.Dank jullie voor het meedenken trouwens Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinus Ros Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Je kent wellicht de afkortingen N-P-K (eventueel met nog een toevoeging) die bij meststoffen vaak worden vermeld? Wel nu die P dat is de afkorting van het scheikundig element phosphor (in dit geval gebonden aan zuurtstof) en die stimuleert dus de wortelgroei. De zwavel die je vindt op jullie keldermuren in Fr is ook wel een of andere verbinding zoniet had de boel daar al lang in de fik gestaan... Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2012 Auteur Geplaatst: 21 april 2012 Ah. En dan kan je de phosphor dus zo alleen ( niet in een mix met p en k) kopen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinus Ros Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Meestal wordt die phophor in combinatie met een kleine hoeveelheid stikstof aangeboden (N) als N-P 4-30 b.v. Gemakkelijkheidshalve, dit is wat ik gebruik: http://be.dcm-info.com/nl/hobby/product/317/dcm-viviroot-wortelactivator Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Beide planten rozemarijn heb ik flink teruggesneid en herplant in schone potten met veel puin onderin en bij de grote pot ook langs de wanden. Ik heb ze buiten in de vensterbank gezet waar ze droog staan..zou ik ze nog water moeten geven? Voorlopig krijgen ze verder geen zorg... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinus Ros Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Na het verpotten liefst een keertje flink watergeven. Tenzij je ze voordien in een emmer water hebt ondergedompeld uiteraard.Fingers crossed... Quote
hansm Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Lijkt mij keurig en goed verzorgt, ziet er ook nog mooi uit Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Geplaatst: 17 juli 2012 Mijn grote rozemarijn is aardig bijgekomen dank zij jullie tips. Uiteindelijk heb ik geen toevoegingen gedaan..wel veel brokjes kalksteen hier uit de tuin, de halve pot wel vol..en lekker in de buitenvensterbank laten staan, weinig water..Zie hier: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.