Ga naar inhoud

Wat te doen met een halfdode boom die halfdood mag blijven

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In onze tuin staat een boom die door de vorige bewoners afgezaagd is. Ik schat dat hij eerst wel een meter of 4 hoog geweest is (ofzo) en nu is hij afgezaagd op iets minder dan anderhalve meter. Het is nu dus een stam met een vertakking bovenin. Bovenin zijn nu dus 3 afgezaagde platte stukken stam.

Op zich vind ik het wel leuk om deze stam te laten staan. Ik zat te denken op om 1 zo'n zaagvlak een voederhuisje vast te schroeven. Mss op een ander zaagvlak nog een plantenbakje ofzo.

Of hebben jullie nog leuke ideeën wat ik met die boom kan doen?

Kun je bijv gaten in de stam uitboren en er iets in de stam planten? (Ik roep ook maar wat)

Edit: misschien wel belangrijk om te weten: Deze boom staat het grootste deel van de dag in de zon. Paddestoelen oid lijkt me dus niet echt een optie.

Geplaatst:

Ik heb ook zoiets in de voortuin staan. 1 tot 1,5 meter hoog, van een Conifeer.. Staat vol in de zon, en vogels wil ik niet daar in de tuin. (er ligt een vrij 'open' stoep omheen, en die beesten morsen zaadjes en dan groeit er ineens maïs uit de stoep )

Ik wou er eerst een pot met rozemarijn in doen, maar die staat nu tegen het huis aan en lijkt daar de winter goed te trotseren.

Ik heb wel een mooie marjolein (tijdelijk)in de moestuin staan... Hopmarjolein. Die schijnt te gaan hangen. Misschien doe ik die er bovenop in een mooie pot.

Meer ideeen zijn welkom!

Geplaatst:

Is dit wat:

2d10oxl30911371236189.jpg

Laten staan is natuurlijk leuk voor de insecten, maar ik vind het idee van jorieke ook wel leuk. Weet niet hoe dik de stam is maar misschien kan je trapsgewijs stukken uithakken en planten (in pot) of andere dingen op zetten.

Of Jos loslaten op de boom zodat hij zijn houtsnijwerk kunst kan beoefenen

Geplaatst:

Wauw echt gaaf die stoel! Helaas is onze boom daar niet dik genoeg voor. Ook niet dik genoeg trouwens om stukken uit te zagen en potten op te zetten. Hij is maar zo'n 15 cm in doorsnee.

Ik denk dat ik maar gewoon voor het voederhuisje ga en nog een leuk bloempotje

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een jaar of 5 geleden de dode (kronkel)wilg aan de voet beplant met een trompet bloem. Helaas geen foto bij de hand. Zomers een grote bloemenpracht door de vele oranje trompetten. En goed voor de insecten want in de buurt staat ook nog een tweetal vlinderstruiken, met eronder/ernaast de wintervoorraad gekloofd hout.

Geplaatst:

Ik zou er een paar 100 gaten inboren en gebruiken als insektenhotel

of die paar 100 gaten vullen met paddestoel-pluggen om paddestoelen te kweken.

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...