Antoine Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Hallo, Ik heb in januari jl. tomaat (Kers en Pomodori F1) en Paprika voorgezaaid. Maar groeien ze nu wel, alleen niet groot genoeg naar mn zin... Zo'n 5 cm. Moet ik ze nu verspenen in een ander potje of moet ik ze nu dan maar gelijk in de volle grond zetten? Krijg ik dan nog wel vrucht? Kan ik ze beter vroeg zaaien en verspenen? dus in november zaaien en in januari/februari verspenen? Of kan ik beter bij de Tuincentra plantjes kopen, kwaliteit dus? gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delphiob Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Waarschijnlijk had je zal eerder moeten verspenen. na +/- 6 weken in de voeding uit het potgrond. Nog eerder zaaien heeft geen zin, ze staan eerder in de weg. En er is teweinig licht voor de planten en vaak te warm. Zelf heb ik ze in maart gezaaid. en nu staan ze +/- 30cm hoog buiten. Maar wel een aantal keer verspeend tussen door. om de zoveel weken en steeds de sterkste planten eruit gehaald. en deze dieper gepoot. elke keer waneer er weer wortels onder de pot groeide. Quote The greatest mistake you can make in life is to be continually fearing you will make one. Elbert Hubbard (1856 - 1915) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Eerder verpotten/verspenen lijkt me inderdaad. Misschien ook meer licht, geen idee hoe je ze nu hebt staan.Mijn gardenners delight plantje bijv. is al 50cm hoog met vrij veel blad. Merk wel dat die een beetje te vroeg gezaaid is, op 16 februari. Is aardig vol op zolder nu, het ruikt er zelfs naar de tomaten plantjes Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 En nu? Moet ik dan maar gewoon plantjes gaan kopen bij de tuincentra? gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Als ze nog maar 5 cm zijn, hebben ze te koud gestaan. En hadden ze wel een keer of 2 verpot kunnen worden.Als je ze nu in grotere potjes zet, gaan ze vast hard groeien. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Ja. gewoon nu verpotten. Wie weet wat je dan meemaakt. Niet in de regen zetten , liefst nog even binnen , of in een kasje. warm ! Ik heb ze eind maart gezaaid. en ze zijn bij mij nu 30 cm hoog. Maar je haalt dat makkelijk in ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 (edited) @Antoine, niet weg doen kopen kun je altijd nog, gewoon verpotten ze worden vanzelf groter. Mocht je kunstmest,koemest, bloedmeel (korrels) ter beschikking een paar korrels boven op het potje/pot doen en regelmatig gieten op de potgrond (geen koude doche) dat doet wonderen. Succes ermee. Edited May 18, 2012 by Guest Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Dank lieve mensen! Ik ga ze morgen verspenen en het een en ander in de volle grond zetten.. Ik heb wel een paar mooie tomaat-planten gekocht vanmorgen.... En een mooie Hollandse Komkommer. Bedankt! Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Volle grond poten zou ik echt nog niet doen. Kijk ook even naar de verwachting van de kou die er nog komt volgende week. succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts