Urbanized Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 (aangepast) Ziet de druif er gezond uit? Naar mijn idee lijken de bladeren langzamerhand van groen naar geel te verkleuren. Voor de zekerheid een paar dagen geleden bemest en kalk gegeven. 26 juni 2024 aangepast door Urbanized Aanvulling Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Blad lichter gekleurd door het miserabele weer van de afgelopen tijd. Een druif heeft warmte nodig en die hebben we pas sinds een paar dagen. Eventueel bemesten met magnesium of kieseriet. Van kalk wordt het blad niet groener. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 De foto is wat klein maar het lijkt ook alsof het gras de druif beconcurreerd. Misschien goed om ook wat meer ruimte om de druif heen vrij te maken. Wat meststoffen is een goed idee, deze druif is inderdaad wat geel aan het worden. @Brabantse Tuinprins heeft overigens helemaal gelijk - dit miserabele weer helpt ook niet. Met al deze regen zijn veel voedingsstoffen weggespoeld. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Urbanized Geplaatst: 27 juni 2024 Auteur Geplaatst: 27 juni 2024 Op 26-6-2024 om 20:00, Brabantse Tuinprins zei: Blad lichter gekleurd door het miserabele weer van de afgelopen tijd. Een druif heeft warmte nodig en die hebben we pas sinds een paar dagen. Eventueel bemesten met magnesium of kieseriet. Van kalk wordt het blad niet groener. Bedankt voor je reactie. Nooit gedacht dat het door het slechte zou kunnen komen. Is de druivenmest 'Druiven A-Z' van ECOstyle een goede? Quote
Urbanized Geplaatst: 27 juni 2024 Auteur Geplaatst: 27 juni 2024 Frank, Om de druif heen bestaat uitsluitend uit gras. Ik zal kijken of ik iets meer ruimte kan maken rondom de druif. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.