Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blij met mn ananasaardbei!


Gemma

Aanbevolen berichten

Ik wil ff laten weten dat ik blij ben met mn ananasaardbeitjes!

Kort geleden nog als stekjes gekocht bij duivenvoorden en nu al aardbeitjes èn uitlopertjes eraan!

fantastisch!

( ehm.. zal foto maken en proberen te uploaden )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Ik ben er iets minder blij mee. Ik heb ze gekocht bij Bakker en er is nog in geen velden of wegen een bloem te zien. Wel uitlopers, die ik weghaal. Volgend jaar dus ook maar bij Van Duivenvoorden bestellen (waarvan ik overigens wel mijn andere aardbeien heb besteld die het allemaal fantastisch doen).

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag eindelijk een paar aardbeitjes geproefd van deze soort. Echt lekker! Friszuur, bij de 1e hap denk je direct aan (goed rijpe, verse) ananas. Het is wat moeilijk om te zien wanneer ze echt goed rijp zijn. Ze krijgen een iets roze blos, en alle pitjes moeten rood zijn denk ik.

Mijn aardbeien veldje is wat verwaarloosd, na de zomer ga ik er een net veldje van maken. Ik hoop wel dat de vruchtjes nog iets groter worden, dit waren de 1e 4 stuks dus die waren nog wel heel klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, als ik het zo terug lees, 'klinkt' dat over die tunneltjes wel vervelend haha. Zo bedoel ik het natuurlijk niet.

Ik bedoel meer dat aardbeien planten het in mijn tuin gewoon zelf moeten doen. Een gaastunneltje tegen vogels zou ik nog overwegen, maar een van plastic om ze meer warmte te geven? Nee, dat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee hoor ik snap het als iemand tunneltjes vervelend vindt, zelf vindt ik dat leuk vooral omdat soms iets een zetje nodig heeft, en ons weer beetje raar aan het worden is, had stuk gescheeld inderdaad Thea met warmer weer.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...