Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben lid geworden van volkstuinvereniging.

Wil in voorjaar kas plaatsen.

Type ongeveer 2 x 3 , denk aan alu frame en poly platen.

Er is verschrikkelijk veel aanbod van merken, fabrikanten en webshopwinkels. Honderden. 

In prijsklasse van €300 TOT € 3000.

Maar dat zegt me nog niks over kwaliteit / stabiliteit / levensduur.

Iemand uit eigen ervaring (liever niet uit fantasie of veronderstelling) goede tips ? 

Geplaatst:

Beide voorbeelden zijn naar mijn mening te laag om fijn in te tuinieren.

Er zijn diverse bedrijven in NL en BE die hobbykassen van gebruikte materialen levern.

Neem echt glas en ga voor ruime stahoogte. Dan kunnen je tomaten ook lekker de hoogte in.

2 of 3 ramen is ook heerlijk.

Zoek eens op dit forum, tal van topics over kassen.

De winter is het ideale seizoen om ern kas te plaatsen. Als ie in maart staat, ben je ruim op tijd.

Veel leesplezier.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Het kan erg lastig zijn om de kwaliteit van tuinkassen te beoordelen. Vaak hebben leveranciers ook nog verschillende segmenten/kwaliteiten. Ik geef u enkele tips om op te letten bij het vergelijken. Vergelijk de nokhoogte, goothoogte en garantie. Verder zou ik altijd voor glas kiezen en dan veiligheidsglas. Tuinbouwglas is weliswaar goedkoper maar ook minder sterk en gevaarlijker om mee te werken. Het verschil in sterkte tussen 3 mm en 4 mm veiligheidsglas is ook aanzienlijk.  Soms is een fundering inclusief maar lang niet altijd. Bovenstaande zaken bepalen de prijs samen met een eventuele coating (kleur). Voor uw budget en gewenste grootte zijn er hele mooie kassen te koop. 

• Like 1

Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Heb toch maar gekozen voor eenvoud. Van deuba.de (Duitse webwinkel). Model 2 x 2,5 meter.

Deze:   https://www.deubaxxl.nl/tuinkas-aluminium-250x190x195cm-met-2-dakramen/991467/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlsy5BhDeARIsABRc6Zsg5vzZ0mHTBfN57qhf-mY_jsnz8g7MOmFy0DUcFpKfPcEkmwgi9iIaAvJ7EALw_wcB

Geplaatst op fundering , niet van houten balken zoals ik in veel filmpjes zag (die rotten uiteindelijk toch weg), maar van composiet holle palen (7 x 7) liggend op de grond. 

En als verankering niet de bijgeleverde hoekijzertjes van 10 centimeter (en tenharingen!) gebruikt, maar met lang plaatstaal, gehoekt, in beton. 

In elkaar zetten is een heel werk. 

Er zit geen instructie bij. die moet je op hun website downloaden. Wel letterlijk volgen, heb ik geleerd. 

Het viel tegen, dat terwijl de grootste lengtes dus 2 en 2,5 meter zijn, het geleverde aluminium profiel kleinere lengtes heeft. Dus je moet om te beginnen van alles aan elkaar bouten. Vind ik niet zo degelijk. 

En er geldt een waarschuwing dat de kas niet goed tegen veel sneeuw kan. 

Heb al gezien da er mensen dan onder de daknok een houten balk aan de binnenkant maken, als extra steun. 

Het model komt niet geheel overeen met de tekening. De horizontale dwarsprofielen op 50 centimeter boven de grond, zitten er niet bij. 

Heb indruk dat er in China 1 fabriek is die dit soort materiaal maakt en dat onder 10 of meer merknamen over heel de wereld te koop is. 

Zag filmpje waarbij de kas er na 10 jaar nog stond. 

Hoop dat ik dat ook red. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...