Geplaatst: 29 mei 201213 j hoi ik heb laatst kappertjes gezaaid ze zijn bijna allemt iaal opgekomen. maar hoe moet je ze nu verder opkweken? was de standplaats enz.?
Geplaatst: 29 mei 201213 j Capparis Spinosa groeit op een rotsige, zeer goed doorlaatbare, schrale en droge bodem. Ze houdt van volle zon, is winterhard tot -10 a -15 gr. C en wordt tot 50 cm en wel tot 1,50 breed. Of je al die voorwaarden in NL kan nabootsen......
Geplaatst: 29 mei 201213 j Klei mengen met potgrond en grind. Flinke laag hydrokorrel en in een teracotta (ademende) pot. Capparis Spinosa is in ons klimaat een potplant. Ze haar s'winters in een koele, lichte ruimte.
Geplaatst: 30 mei 201213 j Keurig al hoor Rom, dat ze ontkiemd zijn heb je goed gedaan ik ken verschillende mensen waar het kiemen niet lukte.Veel succes met opkweek. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 30 mei 201213 j Auteur haha bedankt ik heb ze nu in een tray staan als de nieuwe kas af is dan ga ik ze overplanten.
Geplaatst: 31 mei 201213 j Capparis Spinosa komt uit het mediterrane gebied. Pas op met vochtige, stilstaande lucht in de kas. De plant blijft mooier in een droge (betegelde) kas of op een zonnige winderige plaats buiten.
Geplaatst: 9 juli 201213 j Auteur de plantjes staan nu ong. drie weken in 10 cm potjes. en ik zie de wortels er alweer onderuit steken ze groeien echt als kool.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.