arca Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 500 gr. spitskool (eigen tuin )paprikauishoarmavleespittabreadsweet chilisaus. smullen maar! Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Hee Arca, dat is geen recept..maar een opsomming van ingredi"enten ..bakken, wokken, wat eerst enz? Lijkt me wel lekker trouwens..ik ben gek op spitskool..helaas is hier geen shoarmavlees..misschien bij de kebabtent... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Jammer dat er geen reactie meer komt. Mss de optie 'breng mij op de hoogte v nwe reacties' niet aangevinkt?Lijkt me best lekker. De spitskool zou ik wokken met wat kerrie, peper en knoflook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 waar doe je dat... breng me op de hoogte van nieuwe reactie;trouwens het is wel een recept stond op de achterkant van de spitskool verpakking haha, ik heb de bereiding even weggelaten, daar ging t dus om, volgende keer beter..... ik ou t ook wokken hetzelfde voor paksoi met bepaalde kruiden, wie o wie heeft suggesties welke kruiden? Gr. Arca. Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Shoarmakruiden? Gewoon t vlees bakken/wokken, daarna de groenten erbij bakken/wokken, kruiden naar smaak toevoegen.De pitabroodjes liggen ondertussen in de oven of broodrooster warm te worden die je daarna insnijdt.Kwak je t warme goedje erin en dan de chilisaus erover. Enkele opties: neem de grotere pita broodjes, dacht dat ze Egyptisch werden genoemd hier bij de super. Je kan ze natuurlijk ook geheel zelf maken, schijnt heel makkelijk te zijn. En uiteraard veel goedkoper!Gesneden sla onderin t broodje doen net zoals de shoarmaboer doet. Knoflooksaus ipv chilisaus. Champignonschijfjes meebakken als je (nog) meer groenten wilt eten. Sla kan ook ernaast worden geserveerd, lekker met wortelreepjes erdoor en een beetje zoete chilisaus. Try it! Misschien bedoelde Arca wel dit recept? http://www.ah.nl/recepten/recept?id=65762&rq=shoarma+spitskoolEr ging me ineens een lampje branden, heb t ooit s eerder gemaakt, erg lekker en aan te bevelen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 helemaal top en ook zo snelle reactie! Het water loopt me al uit de mond Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Ga je morgen broodje shoarma met spitskool eten? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Verdorie..ik heb wel spitskool, maar geen shoarmakruiden..ff zoeken, dat moet ik zelf kunnen maken..en die broodjes ook. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Shoarmakruiden: peper, komijn, koriander, piment, paprika, gember, cayennepeper, kaneel, nootmuskaat, kurkuma, selderij, peterselie, knoflook, zout. En wat betreft de pitabroodjes, er is zelfs een volkoren variant: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669364&rq=pitabroodjes. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Kijk daar heb ik wat aan. Die broodjes gaan lukken..die kruiden moet ik even mee experimenteren..het zal vast niet evenveel cayenne zijn als curcuma. Nu de vriezer induiken om te kijken wat ik als vleesje kan gebruiken ( krijg zaterdag logees die van snacken houden..)En een spitskool oogsten natuurlijk Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 8 eetlepels komijnpoeder 4 eetlepels paprikapoeder 2 eetlepels zout 1 eetlepel cayennepeper 1 eetlepel kurkuma 1 eetlepel kaneel 1 eetlepel gemberpoeder 1 eetlepel ketoembar 1 eetlepel uienpoeder 1 eetlepel knoflookpoeder 1 eetlepel kerriepoeder 22 eetlepels poeder heb je na deze gemengd te hebben..kan ik voorlopig vooruit Behalve het uienpoeder heb ik alles in huis..ik las dat het vlees lam( schouder?) moet zijn of varkensnek..dat heb ik wel in de vriezer.De broodjes wil ik wel met verse gist maken..wie weet hoe je dat gewicht kan omrekenen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Kijk daar heb ik wat aan. Die broodjes gaan lukken..die kruiden moet ik even mee experimenteren..het zal vast niet evenveel cayenne zijn als curcuma. Nu de vriezer induiken om te kijken wat ik als vleesje kan gebruiken ( krijg zaterdag logees die van snacken houden..)En een spitskool oogsten natuurlijk Oei een retourtje Frankrijk .... Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 @ Jet, hierbij een linkje naar het omrekenen v gist, zie onderaan die pagina Ik wil dan wel het recept voor de broodjes http://www.broodbakken.info/Gist1.htm 8 eetlepels komijnpoeder 4 eetlepels paprikapoeder 2 eetlepels zout 1 eetlepel cayennepeper 1 eetlepel kurkuma 1 eetlepel kaneel 1 eetlepel gemberpoeder 1 eetlepel ketoembar 1 eetlepel uienpoeder 1 eetlepel knoflookpoeder 1 eetlepel kerriepoeder 22 eetlepels poeder heb je na deze gemengd te hebben..kan ik voorlopig vooruit Behalve het uienpoeder heb ik alles in huis..ik las dat het vlees lam( schouder?) moet zijn of varkensnek..dat heb ik wel in de vriezer.De broodjes wil ik wel met verse gist maken..wie weet hoe je dat gewicht kan omrekenen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Hier een topic over pitabroodjes: https://www.moestuinforum.nl/pita-broodjes-gebakken-t3871.html? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts