Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broodje shoarma met spitskool


arca

Aanbevolen berichten

Hee Arca, dat is geen recept..maar een opsomming van ingredi"enten ..bakken, wokken, wat eerst enz?

Lijkt me wel lekker trouwens..ik ben gek op spitskool..helaas is hier geen shoarmavlees..misschien bij de kebabtent...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar doe je dat... breng me op de hoogte van nieuwe reactie;

trouwens het is wel een recept stond op de achterkant van de spitskool verpakking haha, ik heb de bereiding even weggelaten, daar ging t dus om, volgende keer beter..... ik ou t ook wokken hetzelfde voor paksoi met bepaalde kruiden, wie o wie heeft suggesties welke kruiden?

 

Gr. Arca.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shoarmakruiden?

Gewoon t vlees bakken/wokken, daarna de groenten erbij bakken/wokken, kruiden naar smaak toevoegen.

De pitabroodjes liggen ondertussen in de oven of broodrooster warm te worden die je daarna insnijdt.

Kwak je t warme goedje erin en dan de chilisaus erover.

 

Enkele opties: neem de grotere pita broodjes, dacht dat ze Egyptisch werden genoemd hier bij de super. Je kan ze natuurlijk ook geheel zelf maken, schijnt heel makkelijk te zijn. En uiteraard veel goedkoper!

Gesneden sla onderin t broodje doen net zoals de shoarmaboer doet. Knoflooksaus ipv chilisaus. Champignonschijfjes meebakken als je (nog) meer groenten wilt eten. Sla kan ook ernaast worden geserveerd, lekker met wortelreepjes erdoor en een beetje zoete chilisaus. Try it!

 

Misschien bedoelde Arca wel dit recept? http://www.ah.nl/recepten/recept?id=65762&rq=shoarma+spitskool

Er ging me ineens een lampje branden, heb t ooit s eerder gemaakt, erg lekker en aan te bevelen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk daar heb ik wat aan. Die broodjes gaan lukken..die kruiden moet ik even mee experimenteren..het zal vast niet evenveel cayenne zijn als curcuma. Nu de vriezer induiken om te kijken wat ik als vleesje kan gebruiken ( krijg zaterdag logees die van snacken houden..)

En een spitskool oogsten natuurlijk

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 eetlepels komijnpoeder

4 eetlepels paprikapoeder

2 eetlepels zout

1 eetlepel cayennepeper

1 eetlepel kurkuma

1 eetlepel kaneel

1 eetlepel gemberpoeder

1 eetlepel ketoembar

1 eetlepel uienpoeder

1 eetlepel knoflookpoeder

1 eetlepel kerriepoeder

 

22 eetlepels poeder heb je na deze gemengd te hebben..kan ik voorlopig vooruit

 

Behalve het uienpoeder heb ik alles in huis..ik las dat het vlees lam( schouder?) moet zijn of varkensnek..dat heb ik wel in de vriezer.

De broodjes wil ik wel met verse gist maken..wie weet hoe je dat gewicht kan omrekenen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk daar heb ik wat aan. Die broodjes gaan lukken..die kruiden moet ik even mee experimenteren..het zal vast niet evenveel cayenne zijn als curcuma. Nu de vriezer induiken om te kijken wat ik als vleesje kan gebruiken ( krijg zaterdag logees die van snacken houden..)

En een spitskool oogsten natuurlijk

 

Oei een retourtje Frankrijk ....

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jet, hierbij een linkje naar het omrekenen v gist, zie onderaan die pagina

Ik wil dan wel het recept voor de broodjes

 

http://www.broodbakken.info/Gist1.htm

 

8 eetlepels komijnpoeder

4 eetlepels paprikapoeder

2 eetlepels zout

1 eetlepel cayennepeper

1 eetlepel kurkuma

1 eetlepel kaneel

1 eetlepel gemberpoeder

1 eetlepel ketoembar

1 eetlepel uienpoeder

1 eetlepel knoflookpoeder

1 eetlepel kerriepoeder

 

22 eetlepels poeder heb je na deze gemengd te hebben..kan ik voorlopig vooruit

 

Behalve het uienpoeder heb ik alles in huis..ik las dat het vlees lam( schouder?) moet zijn of varkensnek..dat heb ik wel in de vriezer.

De broodjes wil ik wel met verse gist maken..wie weet hoe je dat gewicht kan omrekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...