Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een dwerg perzik gehad, die kreeg de krulziekte.

Nu heb ik een nectarine boom, die heeft ook weer heel erg krulziekte.

Ik ben gek op nectarines.

Zijn er nectarine rassen die resistent zijn voor de krulziekte?

Ik keek net naar dat ander topic, perzik zaaien uit pit.

Ik ga al die moeite niet doen.

Het duurt kei lang voordat hij op formaat is dat hij vrucht gaat dragen, om dan vervolgens de krulziekte te krijgen, en nog geen perziken te krijgen.

Geplaatst:

Beste oplossing is . In een tunnel kas kweken..had mooi resultaat ooit .maar smaakde nergens naar

Geplaatst:

Ik ken een stuk 3-4 perzikrassen die redelijk tot vrij goed tegen de krulziekte bestand zijn, maar geen gladschillige perzikken (beter bekend als nectarines).

Geplaatst:

Heel simpel, zet je dwergboompje in pot. Hou deze overdekt tijdens de wintermaanden van half oktober t/m maart en zet ze dan buiten. De infectie vindt plaats tijdens de wintermaanden als de blad-/bloemknoppen constant nat blijven. Ik heb vorig jaar twee boompjes totaal krulziekte vrij gehad door deze methode toe te passen. Op dit moment staan ze weer vol in bloei en vorig jaar waren de vruchten absoluut smakelijk te noemen. Enige nadeel is dat de boompjes alsnog wel hard groeien en dat ze niet zo heel lang mee gaan, jaar of 5-7 heb ik begrepen.

Alternatief is dat je een nectarine opkweekt als leivorm en plat tegen een muur of schutting zet en daarboven een permanente overkapping. Belangrijkste is dus dat de knoppen in de winter niet te nat blijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic