Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
ik deed het precies zoals je omschreef maar het werkte niet.

nu heb ik het programma opnieuw opgestart om een printscreen voor je te maken, en werkt het wel... waar dat aan heeft gelegen weet ik niet.

Ik zal dat eens onderzoeken.

Waarschijnlijk, als bij de eerste start de registry wordt gevuld met de juiste gegevens, worden ze nog niet gebruikt.

Bij een herstart van het programma worden de juiste gegevens geladen.

Je hoort nog van me.

Bedankt voor de feedback.

Greets,

Peter.

Geplaatst:

Pardon, dat had ik op mijn werk precies hetzelfde, heb er niet verder over nagedacht. stom.

Dat ligt impliciet aan de registry.

Peter iig bedankt voor je feedback...

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Als je een groter stuk in een keer leeg wilt maken kan dat niet als er een leeg vakje tussen zit.

(Foutmelding: Access violation at address 007F7040 in module 'TuinOntwerp.exe. Read of address 00000008.)

Misschien handig als dat wel kan.

Geplaatst: (aangepast)
Voor de testers: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32493275/RegCleaner.zip

Even de sleutel uit het register halen met deze tool.

Ik ga even eerst in op de vraag van Arnoud.

Je kan gewassen importeren door op de knop 'Gewassen toevoegen / verwijderen' te klikken. Als je een gewas op het oog had is het wel de bedoeling die in het *.bmp (bitmap) formaat te hebben. Deze kan je met google-afbeeldingen zo van internet plukken.

Vervolgens klik je op 'Nieuw gewas'. Er komt een Open-bestand dialoog. Hierin ga je naar de plaats waar je je gewas had opgeslagen (voorlopig alleen nog maar Bitmaps).

Je klikt dan op 'Open'.

Vervolgens zie je een scherm komen om de afbeelding te selecteren met dat roze vierkantje. Je kan de afbeelding groter en kleiner maken met de schuifbalk onderin, die gaat van 0.1 naar 2.0.

Als je de goede selectie hebt klik je op Kopieer kader en dan op Ok.

Vervolgens verander je de naam 'Nieuw gewas' in je eigen naam voor je gewas.

Dan nog 1 opslaan en sluiten en je kan je gewas opzoeken in de lijst gewassen links.

Gelukkig hoef je niet dagelijks gewassen te importeren, maar echt simpeler krijgen we hem niet, want de mogelijkheden die je nu hebt zijn voor een goede weergave echt nodig...

Hoor graag jullie reactie!

Gr Team Tuinontwerp 2013

Bedankt voor de uitleg Anton en Peter.

Het is gelukt..

Mannen, nogmaals bedankt,

jullie hebben mij zeer goed geholpen.

aangepast door Gast
Geplaatst:
bij mij werkt het ook gewoon met jpg afbeeldingen.

Dat zou ook precies de bedoeling moeten zijn.

De ondersteunde formats zijn BMP, JPG, GIF, en PNG.

Als je een JPG afbeelding van internet opslaat als BMP, dan zou dat ook gewoon moeten werken.

Dan heb je een normale BMP.

Maar met de JPG moet het ook gaan.

@Arnoud : Misschien kun je eens wat beter aangeven wat er precies gebeurd?

Greets,

Peter.

Geplaatst:

ah oke. omdat eerder werd gesteld dat enkel BMP afbeeldingen zouden werken.

ik zal nog wat afbeeldingen testen. met de rest doe ik nog niet zoveel, ik ben meer van plattegrondjes tekenen. nu kan ik ook moestuin plattegrondjes tekenen

Geplaatst:

Hoi Loes,

ah oke. omdat eerder werd gesteld dat enkel BMP afbeeldingen zouden werken.

Dat klopt. Maar we weken verder aan de ontwikkeling hè?

ik zal nog wat afbeeldingen testen. met de rest doe ik nog niet zoveel, ik ben meer van plattegrondjes tekenen. nu kan ik ook moestuin plattegrondjes tekenen

Heel goed.

En vrees niet om onderbouwde kritiek te uiten. Wij zien dat als feedback.

Ik ben nog bezig geweest om een verse installatie te testen op een andere PC, maar ik ondervind geen problemen met de registry sleutels en gegevens mappen. Ik zal straks de Setup van Antoine eens downloaden en bekijken.

Prettig weekend allemaal.

Greets,

Peter.

Geplaatst:
bij mij werkt het ook gewoon met jpg afbeeldingen.

Dat zou ook precies de bedoeling moeten zijn.

De ondersteunde formats zijn BMP, JPG, GIF, en PNG.

Als je een JPG afbeelding van internet opslaat als BMP, dan zou dat ook gewoon moeten werken.

Dan heb je een normale BMP.

Maar met de JPG moet het ook gaan.

@Arnoud : Misschien kun je eens wat beter aangeven wat er precies gebeurd?

Greets,

Peter.

Het is goed gekomen Peter.

Wat er precies fout ging hier weet ik niet,helaas.

Maar nu werkt jpeg hier ook.

Ik heb het verhaal over irvanview verwijderd,om niet nog meer vragen te creëren.

Dank voor de ondersteuning,dit doen jullie zeer goed.

Groeten Arnoud.

Geplaatst:
Dank voor de ondersteuning, dit doen jullie zeer goed.

Graag gedaan.

Het is al een opsteker om te zien dat al die uren van programmeren zo worden ontvangen als hier.

Ook leer ik er weer wat van.

Zojuist heb ik geprobeerd om het voor het eerst starten van het programma fout te laten lopen, maat dat lukt me niet. Ergens wel jammer, want ik ben toch heel erg benieuwd naar wat er nou precies fout gaat als het programma net is gedownload en voor het eerst wordt gestart.

Voorlopig ga ik weer even verder.

Ik probeer momenteel gewassen in een overzicht versleep baar te maken.

Erg lastig. Het verslepen van de muiscursor in een overzicht wordt gebruikt om een bereik van cellen te selecteren.

Als ik nu met CTRL de muiscursor versleep met de linker muisknop wordt er opnieuw gestart met het selecteren van cellen.

Het is me nog niet gelukt om dat af te vangen en op dat moment met verplaatsen van gewassen te starten.

Met de rechter muisknop kan ik het ook niet doen, want daar zit een menu onder om de extra gegevens in te voeren voor een gewas.

Ik zoek verder. We laten ons niet kisten hè?

Greets,

Peter

Geplaatst:
"Zojuist heb ik geprobeerd om het voor het eerst starten van het programma fout te laten lopen, maat dat lukt me niet. Ergens wel jammer, want ik ben toch heel erg benieuwd naar wat er nou precies fout gaat als het programma net is gedownload en voor het eerst wordt gestart."

Ik was ook benieuwd,wat er zal gebeuren,als ik TA opnieuw moet downloaden,en opstarten.

Ik heb gisteren alles verwijderd ,ccleaner en spybot-search&destroy laten draaien.

Geen gekke dingen gevonden,dus TA(Tuinders Applicatie) is netjes schoon.

Hierna heb ik de TA weer opnieuw gedownload,en opnieuw geopend.

(Ik heb ook de regclean via de site gebruikt)

Dat ging goed,totdat ik het programma wilde sluit,

dit wilde niet,ik kreeg een error,welke weet ik niet meer,vergeten op te schrijven,Sorry.

Weer alles verwijderd, PC opnieuw opgestart,en opnieuw TA gedownload.

Nu is er geen vuiltje aan de lucht,het loopt goed,en ik heb verder nog geen wensen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even een tip voor medegebruikers,

Zojuist heb ik TuinOntwerp wel vastgemaakt aan de taakbalk,zo hoef ik niet telkens naar de desbetreffende map,om het programma te openen.

Dit doe ik door naar het icoon Tuinontwerp in de map"C:\Users\Arnoud\TuinOntwerp\exec" te gaan.

Klik met rechts op het icoon "TuinOntwerp" , kies voor "aan de taakbalk vastmaken" .

Nu staat het Icoon onderin je taakbalk.

PS.

Het verslepen van gewassen,is voor mij persoonlijk niet van belang.

Groeten Arnoud.

Geplaatst: (aangepast)
Het verslepen van gewassen,is voor mij persoonlijk niet van belang,maar dat is persoonlijk

Dat is waar.

Ik heb eerder wel dit verzoek gehad.

Als je een gewas in een overzicht sleept, en je hebt een vergissing gemaakt, dan kan het handig zijn als je een blok met gewassen bijvoorbeeld twee cellen naar links kunt verslepen.

Om het mogelijk te maken ben ik zover, dat ik het onder de rechter muisknop zet in combinatie met CTRL.

Dus

Alleen linker muisknop dient om cellen te selecteren.

Alleen rechter muisknop dient om extra gewas gegevens te kunnen invoeren. (popup menu)

Rechter muisknop met CTRL dient om gewassen in een overzicht te verslepen.

Bij dat laatste geldt dat de cel waarboven de muisknop wordt losgelaten, de linker bovenhoek van de selectie is.

Als het programmeren klaar is, maar ik wel wat screenshots.

De laatste versie heb ik nog niet online staan, dus nog even geduld.

Greets,

Peter.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Dat ging goed,totdat ik het programma wilde sluit,

dit wilde niet,ik kreeg een error,welke weet ik niet meer,vergeten op te schrijven,Sorry.

Weer alles verwijderd, PC opnieuw opgestart,en opnieuw TA gedownload.

Nu is er geen vuiltje aan de lucht,het loopt goed,en ik heb verder nog geen wensen.

Dit is erg lastig.

De ene keer gaat het fout, en de volgende keer gaat het goed.

Maar dat er iets niet goed gaat is duidelijk.

Alleen WAT, is niet duidelijk. Hopelijk komen er meer mensen met dit probleem.

Greets,

Peter.

Geplaatst:

Na wat overdenken,leek het erop,dat de error aangaf,dat het programma nog in gebruik was.

Kan natuurlijk niet,omdat ik alles(dacht ik) had verwijderd.

Na de nieuwe opstart van de PC,is alles afgesloten,en kon ik opnieuw beginnen,en toen ging het wel goed.

DUS,, geen problemen,alles loopt goed.

Geplaatst:

PS.

Het verslepen van gewassen,is voor mij persoonlijk niet van belang.

ik ben heel visueel ingesteld.

als ik aan het uitdenken ben wat waar komt dan ben ik behoorlijk aan het schuiven. ik zie bijvoorbeeld opeens dat ik 2 slechte buren naast elkaar heb staan (iets wat je niet wilt met combinatieteelt) dan ga ik dus schuiven

met zo'n programma als dit gaat het schuiven al een stuk makkelijker dan op papier.

Peter, zou iets van een kopieer/knippen/plakken optie werken? dat is geen slepen maar wel makkelijker dan verwijderen en het gewas opzoeken in de lijst.

Geplaatst:
Peter, zou iets van een kopieer/knippen/plakken optie werken? dat is geen slepen maar wel makkelijker dan verwijderen en het gewas opzoeken in de lijst

Moet lukken.

Dat is makkelijker te realiseren dan verschuiven.

Als ik het verschuiven klaar heb ga ik daarnaar kijken.

Greets,

Peter.

Geplaatst:

In andere programma's is slepen vaak knippen + plakken, maar dan zonder dat dat wordt getoond.

Wat ik me nog afvroeg: gaan jullie er ook de bekende (ctrl+X, ctrl+V etc.) sneltoetsen aan toekennen?

Geplaatst:
In andere programma's is slepen vaak knippen + plakken, maar dan zonder dat dat wordt getoond.

Wat ik me nog afvroeg: gaan jullie er ook de bekende (ctrl+X, ctrl+V etc.) sneltoetsen aan toekennen?

Zeker.

We doen het met sneltoetsen, menu en knoppen.

Greets,

Peter.

Geplaatst:
Peter, zou iets van een kopieer/knippen/plakken optie werken? dat is geen slepen maar wel makkelijker dan verwijderen en het gewas opzoeken in de lijst

Moet lukken.

Dat is makkelijker te realiseren dan verschuiven.

Als ik het verschuiven klaar heb ga ik daarnaar kijken.

Greets,

Peter.

ik bedoelde het meer als optie ipv het verschuiven omdat dat wat moeilijk is.

verder 0,0 verstand van programmeren dus geen idee wat makkelijker is.

Geplaatst:
ik bedoelde het meer als optie ipv het verschuiven omdat dat wat moeilijk is.

verder 0,0 verstand van programmeren dus geen idee wat makkelijker is.

Het is een lastige procedure. Maar moeilijk gaat ook.

Ik kom er wel uit hoor.

Maar op zondag ga ik wat minder snel ook al ben ik atheïst

Greets,

Peter.

Geplaatst:

ik vind de meldingen die onderin beeld komen soms wel wat vervelend.

als je ze enkel wegklikt komen ze een paar tellen later alweer omhoog.

wanneer ik het hokje aanvink komt dezelfde melding gewoon weer wanneer ik opnieuw opstart.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...