Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tuinders Applicatie in de maak

Antoine

Recommended Posts

Hallo allemaal,

misschien dat ik jullie wel een beetje blij kan maken...

Ik ben gestart met een nieuw project (ik ben Delphi-programmeur) en wel, een tuinders applicatie.

Op internet is niet veel soeps te vinden, dus ga ik het zelf maken, voor mezelf maar natuurlijk ook voor jullie...

Verder, zou ik graag tips krijgen van jullie als experts om een mooi programma te krijgen....

Het wordt een freeware programma, dus gratis!

Ik zal regelmatig hier screenshotjes plaatsen...

hoor graag van jullie!

Lees ook dit topic: post195940.html#p195940

Setup programma beschikbaar voor de applicatie, hier te downloaden: http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/download

Bugs en tips over "TuinOntwerp 2014, "kunt u hier plaatsen: http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/gastenboek

gr Anton

Edited by Guest

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Mogelijk kun je eens kijken of de plannetjes die hier en daar op het forum uitgewerkt staan, in je nieuwe programma gemaakt kunnen worden....ik vind dat het een toevoeging moet zijn op datgene wat je gewoon met excel kunt maken zie bijv. tuinplan-is-het-wat-t4139-10.html?hilit=tuinplan

Ik herinner me ook dat er ergens een programma is waarmee je de MM kunt vullen maar kan dat zo snel niet vinden

wel een top initiatief hoor Antoine ! Ik ga het volgen. Kan niet veel tips geven helaas. Maar ben benieuwd. ( volgend jaar begint mijn echte 1e wisselteelt-seizoen )

Wat bijvoorbeeld leuk kan zijn, maar wel een uitdaging denk ik:

- Je kan een plattegrond maken, met allerlei vakjes en kleurtjes.

- Als je op dat vakje/cirkeltje/enz klinkt, dan komt er een schermpje waar in je ALLE notities kan zetten over die ene plant (met eventueel een foto er bij?). Wanneer die plant z'n eerste tomaat had enz.. net wat je zelf wilt.

Dus gewoon dat je een plattegrond hebt, waar je op de vakjes kan klikken en dat je dan ook nog een notitie kan toevoegen.. Wie weet is dat een handige functie?

Zeker een top initiatief!

Mijn suggesties en wat voorbeelden:

Het idee is simpel:

- Je start door de breedte en lengte van je tuin in te voeren

- vervolgens verschijnt er een roosterpapier waar je door middel van slepen van boxen je de plantbedden (evt paden) kunt maken en daar door middel van tekst kunt aangeven welke groente / fruit daar komen.

- De groenten/fruit die je in je plattegrond hebt geplaatst moeten dan op een lijst komen waarin ook zaaien, planten, oogsten en plantafstand staan.

Nog wat andere ideeën

- het slepen van getekende groente / fruit naar het betreffende plantbed

- kleuren kiezen voor verschillende bedden

- zie verder voorbeelden ...

Voorbeelden

1. http://vegetableplanner.vegetable-gardening-online.com/ (idee van een SFG moestuin)

2. http://planagarden.bhg.com/planagarden/GardenPlanner.swf

3. http://www.smallblueprinter.com/garden/planner.html (het gaat om de functionaliteit als een grid, het toevoegen van tekst en het slepen van bedden (en evt het toevoegen van groente/fruit). voor de rest ziet het er net weer te ingewikkeld uit wat mij betreft

4. kies tryout rechtsboven: http://gardenplanner.motherearthnews.com/gardenplanner/gardenplanner.html

En nog enkele youtube video's

vanaf 0:27

http://www.youtube.com/watch?v=A1wVzqmrRLk

Houdt ons op de hoogte, leuk idee in ieder geval!

Ow ja, het lijkt me leuk om mensen van dit forum een vraag te stellen, en wel de volgende:

Verzin een naam voor dit project, ofwel een naam voor dit programma, liefst nederlands.

En ow ja, ik wilde een logo. normaal maak ik die zelf, maar in dit geval wil ik er een jatten .

LucV, kan ik deze gebruiken: sitelogo36361340111960.gif ???

Vanavond kies ik de naam uit, en meld dit dan ook bij jullie.

Tot schrijfs...

Even wat anders, ik heb hier een lijstje met afbeeldingen van groenten...

Wat denken jullie daar van?

groentelijst20511340116955.png

En ow ja, denken jullie nog even na over de naam?

gr Anton

Hallo,

Ik denk dat dit logo duidelijker is site_logo.gif.

Misschien is het handig om de namen bij de groenten te zetten.

Ik weet ook niet veel te bedenken als naam maar misschien kan: Moestuin Forum App.

Ik heb nog een vraagje is deze applicatie voor de pc? Of is die voor andriod of zo iets?

Groetjes Teun D

"vanavond kies ik een naam uit " Misschien kan je , als je tenminste iets van imput wenst van het forum, ietsje langer wachten ? Niet iedereen zit de hele dag op dit forum he ? ( ik nu wel , ik ben ziek ( ja gewoon grieperig hoor )

De applicatie maak ik voor de PC. gewoon standalone. Groot (qua mb's) zal ie niet worden....

En ja onder de plaatjes komen nederlandse namen te staan... Maar dat moet ik nog even fixen... Het gaat vooral om het mooie en het duidelijke...

Ja sorry, maar ik kan wel even wachten met de naam, als ik er een mooie langskomt, kies ik er een uit...

gr anton

Goed idee ! was ook tot de conclusie gekomen dat er niet veel te vinden was na wat zoeken op het internet. Ben je van plan om ook info toe te voegen over welke soort planten beter niet naast elkaar kunnen volgens de soort groente? Het lijkt me wel handig, zolang het simpel blijft, als je het mij vraagt is dennislp's idee perfect!

"Moes-app" ?? of is het geen app ?

"Moestuin-teelt-hulp-programma" ( indeling , wisselteelt , opvolgingsadviezen ? )

"Mijn Moestuin" ( ? ) erug simpel, maar wel wat het IS.

Ik zou er zeker een interactief gedeelte aan plakken , of er naast zetten. Om mensen hun imput te kunnen ontvangen en te beoordelen. Is dat lastig ? Een soort plek dus waar uitwisseling plaats vindt van toevoegingen/ideeën / adviezen ? ( zonder dat het een babbelbox wordt )

Ik wacht nog even op meer reacties...

En een soort forum id wordt het niet, het is een applicatie (stand-alone) die je gewoon op je computer installeerd... De vragen kan je hier stellen... Ik denk niet dat lucv blij zal zijn als ik zijn forum naar me toetrek, we werken wél samen, maar verder blijven het twee afzonderlijke diensten..

Hoor graag meer van jullie...

gr anton

Wat leuk. Ik gebruik een van de engels AppS daar in kan je aan geven waarmede je iets plant maar niet waar neer je iets zaait had is lastig. Wel handig is als je je plant datum invult kan je zien waar neer iets klaar is. Zo als aardappels. B.v. Een te doe lijstje. Maar ik neem mijn i pot mee naar de tuin. Dat kan je met een pc weer niet.

hoi antoine...

ik snap het niet helemaal......

het idee vind ik top!

maar je wil wel graag logo van dit forum gebruiken............

samenwerken, maar wel aparte dienstverlening?

even logisch denkend vanuit dit forum en mods.....

maak die applicatie onder eigen naam en logo en hij wordt als link geplaatst!

je wil nu iets doen via het forum maar wel voor jezelf zoals ik het begrijp

lijkt me niet echt vriendelijk t.o.v. de mods van dit forum

zou eerst idee en invulling overleggen met de mods van het forum voor het nu bij ons neer te leggen

nogmaals respect voor initiatief en idee, maar toch...

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

och.. De piket-paaltjes zullen heus wel geslagen worden. Het idee en initiatief ( lijkt me veel werk , en echt iets voor een te natte zomer ! ) vind ik top.

Beetje brainstormen moet kunnen, ideeën bijeenschrapen. Antoine houdt ons gewoon op de hoogte, en we kunnen hem helpen met opties misschien. Het is zijn ding.

@bit

Beetje brainstormen moet kunnen, ideeën bijeenschrapen. Antoine houdt ons gewoon op de hoogte, en we kunnen hem helpen met opties misschien. Het is zijn ding.

juist! het is zijn ding!

En een soort forum id wordt het niet, het is een applicatie (stand-alone) die je gewoon op je computer installeerd... De vragen kan je hier stellen... Ik denk niet dat lucv blij zal zijn als ik zijn forum naar me toetrek, we werken wél samen, maar verder blijven het twee afzonderlijke diensten..

gezien de quote van antoine lijkt me voor overleg in het kader van respect richting forum-mods wel belangrijk!

sorry maar ik heb respect erg hoog in het vaandel staan, wij zijn wel medeforummers, maar tevens "gasten" op dit forum

verder mag iedereen zijn mening hebben natuurlijk!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Dank voor de bezorgdheid. Antione gaat op zijn gemakje aan de slag met programmeren en af en toe kunnen de mensen die dat willen hierop wat feedback geven. Ik ondersteun het initiatief van harte. Hoe het programma gaat heten en of het programma het moestuinforum logo gaat dragen is van latere zorg (maar uiteraard wel van belang). Eerst moet alles op een rijtje gezet worden wat er nu echt wel/niet in moet komen, of dat mogelijk is en hoe dat er uit moet komen te zien. Hopelijk resulteert dit in een handig tooltje waar iedereen wat aan kan hebben.

Hallo,

Ik begrijp jullie kritiek wel, Uiteindelijk is het inderdaad mijn programma, maar niet voor mij alleen... Het moet voor iedere tuinier een nuttige toevoeging zijn voor de leukste hobby; tuinieren...

Er is overleg met de beheerder van dit forum, daarom gebruik ik een versie van het logo van dit forum...

Voorlopig ben ik zover:

screenshot59241340138336.png

De opzet is, dat je kunt selecteren uit bovenstaande gewassen (moeten er natuurlijk meer worden) en deze naar het vak eronder sleep, dus bij 'Overzicht'. Vervolgens zet hij de naam van het gewas ook in het tabje 'Gewassen'. Zodat je een mooi lijstje krijgt, die ook weer aangepast kan worden. zoals zaaitijd en oogsttijd, of soort gewasaanduiding...

Er is nog veel te doen en voorlopig zit ik in de testfase...

Echt een leuk project, en ik hoop oprecht dat jullie er ook blij van worden...

gr Anton