Petrasmoestuin Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei (aangepast) Ik weet niet beter of uien en knoflook oogst je eind juli/augustus. Deze uien heb ik niet gezaaid maar gepoot in oktober. Ze staan onder gordijnen, maar een paar vallen nu al om, Kan ik ze nu al eten? 25 mei aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
MSDG Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei Je kan ui in ieder stadium eten, dat is het leuke eraan. Maar als je ze wilt gaan bewaren dan kan je beter nog even wachten. Omvallende uien is slechts één van de tekenen dat de uien klaar zijn, het geel worden van het blad gaat hier vaak aan vooraf. Omdat je pootuitjes hebt gebruikt en al in oktober gepoot, kan het best dat ze iets eerder klaar zijn, maar het blad ziet er nog te fris uit. Nog even geduld dus! 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Petrasmoestuin Geplaatst: 24 mei Auteur Geplaatst: 24 mei (aangepast) Ik zal morgen eens kijken, want ik vond juist dat de bladeren wel geel werden. En als ik een rij weg kan halen (rechts staan ook nog sjalotten), dan kan ik er een koolachtige plant in zetten, omdat ik daar een gordijn getrokken heb. Ik heb nog zo'n bak, maar die zit al vol gezaaid. Maar ik heb intussen ook gelezen dat nu juist de bollen nog groter gaan worden, alle energie gaan naar de bollen, dus ik zal toch nog een 2 maanden wachten. 24 mei aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Gitta Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Bij mij valt er ook al een enkele ui om. Ze groeien gewoon verder. Zijn inmiddels al flinke dikke stelen bij sommige die omvallen, maar de bladeren zijn nog groen. Dus ik laat ze er nog in staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.