Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Volgens mij is er nog geen druiventopic. Mooi moment om er één te maken voor het uitwisselen van de beste rassen, tips en tricks voor het telen van allerlei druiven. Behalve blauwe druifjes, die zijn voor het bloementopic. 🤣

Hier een fotootje van vandaag hoe de trossen van het ras Vera erbij hangen. Aantal jaar geleden de stekken van @Roland gekregen en eerste jaar dat ik zulke mooie trossen heb. Mooie balans tussen groei en vruchten! Groeit niet te hard maar ondanks dat toch mooie grote volle trossen.

Welke rassen zijn jullie favoriet? En op welke manier snoeien jullie ze?

PXL_20250718_111346022.jpg

Geplaatst:

Ik ben bij een kwekerij in België geweest, en daar mocht ik langs alle druiven lopen en overal proeven. Ik vond toen Himrod en Muscat de Flandres het lekkerst. Die staan nu in de tuin. Heb er nog niet echt knap van geoogst, ook vanwege de vogels, maar dit jaar lijkt er echt wat aan te zitten wat ik dan kan proeven. Ik ga er zakjes omheen doen dit keer, zodat ze echt voor mij zijn

Vera is een druif waar ik goede verhalen over heb gehoord. Ik heb een paar jaar geleden stekjes gekregen maar helaas hebben die het niet gered. Ik heb nog wel plek voor meer druiven dus ik vind dit een heel leuk topic als er meer tips komen welke rassen lekker zijn en goed produceren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic