Geplaatst: 19 september19 Sep Hi allemaal,Ik heb 3 planten in grote potten buiten staan, in grond zonder hydrokorrels (diegene die ik laat overwinteren, verpot ik mét want staan redelijk nat nu buiten). Aubergine: goeie oogst gehad met veel voeding, potgrondBlauwe bes: dit jaar geplant in turf, oogst voor volgend voorjaarFramboos: dit jaar geplant in potgrond, oogst volgend voorjaar.Mijn vraag is of ik die alle 3 buiten kan laten staan zoals ze zijn om er dan na de winter opnieuw mee aan de slag te gaan? Ik heb geen kas/serre. Als ze naar binnen moeten, op welke plaats staan die dan best (licht/temp/vocht/…)? Alle tips zijn welkom. Bedank voor de reacties! Gr Pieter
Geplaatst: 19 september19 Sep Ik heb alles in potten en bakken staan @Pieter VN Mijn framboos en nakauwen bes zitten al aantal jaren zomer en winter buiten in pot en doen het prima 👍😊Aubergine zaai ik ieder voorjaar opnieuw binnen voor en plant ik uit als er geen kans op nachtvorst meer is want aubergine kan echt niet tegen kou!!🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 19 september19 Sep De aubergine gaat dood, want is een sub-tropisch gewas en houdt echt niet van frisse temperaturen. En redt het ook niet in een kas. De beide andere zijn afhankelijk van hoe streng de komende winter zal zijn, maar hebben zelfs in pot wel een kans. Maar als je ergens een stukje vollegrond hebt, zou ik ze daar nu inzetten, dan heb je er weinig omkijken naar. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.