Geplaatst: 5 januari5 Jan Dit jaar voor de 1ste keer geprobeerd in potten in de serre,want bonen houden van warmte en warme grond.Was geen succes.Misschien dat ik dit jaar nog wel eens een paar potten buiten zet in een verloren hoekje ergens op de verharding,maar daar ben ik nog niet uit.Niet meer in de serre....
Geplaatst: 5 januari5 Jan 1 uur terug, Bernaar zei:in pottenJij bedoelt 2025 @Bernaar 😊Ik heb ze 2 jaar (zo lang doe ik het pas) in diverse zakken gehad van 30 x 30 x 20 buiten (want ik heb geen serre en geen kas) en daar deden ze het prima. Ook niet veel zon daar gehad. Ik ga deze zakken wel wegdoen en in stevige plastic bakken zetten van 18 liter, omdat ik altijd mos in maar ook buiten op de zakken heb staan.Dat zal jou zeker ook lukken.
Geplaatst: Gisteren om 12:341 d @Lia56 Ik heb de spelregels doorgelezen op de 1e pagina.De wedstrijdperiode is van 1 juni tot 15 october. Er staat ook dat er en de wedstrijdperiode gezaaid moet worden. Mag er echt pas vanaf 1 juni gezaaid worden??Deze sperzieboon kan door iedereen in de buitenlucht gekweekt worden. Betekent dat dat er niet in een kas gekweekt mag worden ? Vorig jaar werd dat duidelijk gemeld. Zou jammer zijn als dit jaar weer degenen die alleen in kas kunnen of willen kweken worden uitgesloten.Kweken in potten mag heb ik ergens gelezen.Gaat er mij om dat de spelregels helder zijn. Zelf vind ik deze sperzieboon wel interessant. Heb nog geen enkele ervaring hiermee. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 23 uren geleden23 u On 12/6/2025 at 10:36 PM, Lia56 said:maar door iedereen geteeld kan worden in de buitenlucht.Wedstrijd periode: begin juni tot en met 15 oktoberDe zaden worden vanaf half februari verzondenAls je meedoet met deze wedstrijd moet je het zaad ook daadwerkelijk zaaien in de wedstrijd periode en tenminste één foto plaatsen van de teelt.Ja, dus buiten en vanaf juni. Kan ook in pot op de oprijlaan 😉 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Auteur Foutje van mij:De zaden worden vanaf half febr verstuurd, wil je ze dan voorzaaien dan kan dat. Zal t aanpassen op pag 1Omdat ze ook in potten gekweekt kunnen worden ( als je ze niet wilt zien ergens achteraf neerzetten) is het alleen voor buiten zodat iedereen evenveel kans heeft
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.