Geplaatst: 4 uren geleden4 u Een rode bessenstruik en een kruisbessenstruik gerooid en zwarte bes verplant. Ook een Jostabes flink gesnoeid.Op de vrijgekomen plek eindelijk de Ecolette appel gezet, die al stond te wachten vanaf vorig jaar. Pepers en Aubergines in de tunnelkas uitgeplant. Diversen geoogst. Gemopperd op de mieren die nu het zo droog is lekker aan de oppervlakte wonen en daar mijn zaaisels wegwerken. Kom op, groene specht, waar ben je?!Verder gaat het best lekker. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Een klein maar substantieel deel van de zaterdag geruilde en gekregen planten in de grond gezet.We zijn begonnen met de planten in het parkje tussen de bomen. Dropplant, kummel, citroenmelisse, roomse kervel, ooievaarsbek en zo nog een paar die me niet te binnen schieten. Verder geprobeerd een beetje orde in de chaos te scheppen..sommige planten moeten nog binnen blijven, anderen toch nog een keer verspeend, sommigen gaan naar het huis in de stad, een enkele plant moet nog even bijkomen in wat wortelbevorderende aarde.We hebben ook gekeken naar de schade die het reetje, dat de naam Vreetje heeft gekregen heeft opgegeten. Een hapje hier, een hapje daar. Wat blad van de frambozen. De kornoelje..sommige takken zijn gehalveerd. Enzovoorts. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 39 minuten geleden39 min Hard gewerkt de afgelopen dagen. Alle plantjes van de MTFD uitgezocht, deels opgepot of verpot, en de rest op een tijdelijke dan wel blijvende plek gezet. De hele foliekas in de achtertuin leeg gehaald en opnieuw ingedeeld. Er hangen nu bakken tegen de achtermuur, met een extra stok zodat ze niet tegen het folie hangen, er onder staat een nieuw meubeltje (nou ja nieuw, via Marktplaats) waardoor ik, samen met de tuinkast buiten van enkele weken geleden, eindelijk voldoende ruimte heb om mijn spulletjes ook echt op te bergen. Op dit kastje in de foliekas staan potten en hydroponics zodat ik ook daar van alles kan laten groeien. Zo wordt de meest warme en lichte kant van de kas het meest efficient gebruikt. De bedoeling is daar mungbonen te gaan kweken in de hangbakken/-potten en een deel in de gewone potten, een klimtomaat in een van de hangbakken, waterspinazie en paksoi in de hydroponics, en een klimcourgette of misschien de babybear pompoen in de hoekbak (helaas daar wel wat donker). De resterende plekken aan de andere kanten, helaas ook wat donkerder, zijn voor paprika’s en pepers in potten. Maar die groeiden daar vorig jaar ook prima dus dat zal wel loslopen.Tussen de bedrijven door zijn we nog even naar de kweker geweest voor wat zaadjes en een paar kweekkratten. Wat een heerlijkheid; nooit meer hannessen met zaaitrays zonder steun. Ook heb ik heel veel oude aarde gezeefd en oude hydrokorrels opgeschoond. En heel (héél) veel potjes en plantenschotels schoongemaakt. Cor is nog even naar de grote moestuin geweest om water te geven. We komen er wel. En o ja, ik heb ook nog een hele tray met overwegend bloemen (afrikaantjes en goudsbloemen) voorgezaaid.Morgen hopelijk een dagje grote moestuin. Vandaag zat dat er fysiek niet aan. Maar er was genoeg anders te doen 😜. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min Hier gisteren en vandaag ook veel 'after-mtfd-werk'. Veel potten schoongemaakt, planten verpot, bak in achtertuin leeggehaald waar nog voorjaarsbloeiers in stonden en nu wel waren uitgebloeid. Voorzien van compost en nieuwe potgrond en daar alle kruiden en enkele kruiden die ik al had in uitgeplant. De 4 verschillende muntsoorten en de citroenmelisse tussen mijn bessenstruiken in de border uitgeplant, daar mogen ze lekker woekeren en zijn ze niemand tot last.Ook de aardbeien in bakken gezet. Nu 3 soorten: Daroyal, Lambada en Korona. Dit jaar testen welke het lekkerste is.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.