Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik kweek momenteel al enkele jaren binnen voor met groeilampen. Dit gaat prima maar ik merk eigenlijk al vanaf het begin dat groentes als sla en kolen altijd een klein beetje strekken. Ik probeer dit tot 0 te minimaliseren maar dit krijg ik niet voor elkaar op een of andere manier. Dit jaar staan de kolen weer op steeltjes en weet eigenlijk niet wat ik nog kan doen om dit te voorkomen. Dit jaar heb ik ze laten ontkiemen in een koude ruimte CA. 15 graden en vervolgens in deze ruimte in heel fel licht en in heel zwak licht gezet om het verschil te zien maar alle kolen vertonen dezelfde verschijnselen. Zie foto. Wat kan ik doen om ze totaal niet te laten strekken? Nog kouder zetten en nog meer licht?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Waarom mogen de kolen geen steeltjes hebben? Ik zie eigenlijk niets raars op die foto...? Ze zijn naar mijn idee niet te lang gerekt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur Goede vraag hoor! je ziet op 1 tot 1,5cm hoogte de verdikking. Ik ging er altijd vanuit dat alles wat daaronder zit strekken is van de zaailingen. Misschien wil ik alles te perfect hebben
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min @sygys ,bij twijfel,tijdens het verspenen een paar cm dieper zetten ,tot tegen de kiemblaadjes.Lukt prima met sla en kolen.Bij tomaten durf ik zelfs de kiemblaadjes verwijderen en tot onder het 1ste bladpaar gaan. 56 minuten geleden56 min aangepast door Bernaar
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.