Geplaatst: 1 februari1 Feb Hier komt mijn ruillijst. In de loop van de tijd zal ik deze aanvullen. Even afwachten wat er de winter heeft overleefd.Wensen:P4 potjesVermiculietRabarberAanbod:Pepers (ligt aan de opkomst)cayenne yellow chilli peper,hongarian yellow waxCayenne peperPaprika's (ligt aan de opkomst)Spaanse punt paprika rood,snack paprika oranje,piquillo paprika roodSweet california wonder roodPopti paprikaTomaten (ligt aan de opkomst)Witte bosaardbeienRode bosaardbeienIk neem mee voor:Iedereen: zelfgemaakte boterkoekTanja65: Cayenne yellow chilli peper, aubergine patio baby F1.Jorieke: gewone witte kristalsuiker en gewone witte azijn.Arja: potjes jam van vorig, Popti paprikaCiska: thijm stekAppelvrouw: 2x witte bosaardbei, roomse kervel, nz-spinazie, kleine komkommerLoraine: zaden voor de moestuin AZC, Peruviano arancio peper, Popti paprika. Lia56: de volgende pepers/paprika's: Thai hot culinary, Trifetti/purple tiger, Picanto a mazzetti,1x oranje snack paprika, 1x piquillo paprika, 1x spaanse punt paprika, 1x sweet california wonder, 1x Cayenne peper, 1x Popti paprikaNasuada: de volgende pepers: Thai hot culinary, Tabasco, Siberian house peper, Little elfIk krijg:Tanja65: paprika plantArja: jamLoraine: jamNasuada: +/- 50 p9 potjesWortel: Vermiculiet (2 kg?) 25 februari25 Feb aangepast door Gitta
Geplaatst: 4 februari4 Feb Auteur Inmiddels zijn er 3 soorten paprika opgekomen. Spaanse punt paprika rood, piquillo paprika rood en Sweet california wonder rood. Dus als iemand daar interesse in heeft lees ik het hier wel.
Geplaatst: 4 februari4 Feb De witte bosaardbei die ik vorig jaar van jou had wil heel graag een broertje! Een tweeling is ook welkom😎 Hij deed het het beste van alle aardbeiplanten op onze moeilijke schaduwrijke grond. De gewone aardbeien heb ik verwijderd We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari4 Feb Fijn! Ik hoop aan jouw potjeswens te kunnen voldoen maar ik weet niet of ik ze vind. P4 zijn die hele kleine toch waar er 15 van in een kweekbakje kunnen staan? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari4 Feb Auteur Klopt inderdaad. Mocht het niet lukken, de bosaardbeien neem ik sowieso voor je mee. 4 februari4 Feb aangepast door Gitta
Geplaatst: 10 februari10 Feb Auteur Voor de mensen die nog pepers zouden willen, maar ze niet kunnen voorzaaien op het moment, kan ik eventueel nog wat voorzaaien voor de MTFD. Ik heb de volgende pepers:cayenne yellow chilli peperhongarian yellow waxThai hot culinaryTabascoCorona BiquinhoTrifetti/purple tigerPadronSiberian house pepperLittle 11Serbian white devilSierrandChinese 5 colorPicanto a mazzetti Peruviano arancioOrozco Tabasco short yellow
Geplaatst: 10 februari10 Feb Heel graagIk kan helaas nog weinig doen ( ivm arm)Zou jij voor mij deze voor willen zaaien?:Thai hot culinaryTrifetti/purple tigerPicanto a mazzettiAlvast bedanktLia
Geplaatst: 10 februari10 Feb Leuk om kennis te maken bij de mtf Gitta!Ik zou wel graag stekjes willen van pepers die veel pepers geven.Ik wil het oogsten om sriracha saus te maken.Mijn lijstje komt nog, ik ben rijkelijk laat moet nog beginnen met zaaien. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 10 februari10 Feb Ik heb nog wel interesse in de Peruviano arancio!Mocht je nog iets van mijn peperlijstje willen, laat het maar weten. Ik heb ruim gezaaid, dus van de meeste soorten heb ik genoeg.
Geplaatst: 10 februari10 Feb Auteur 2 uren geleden, Nasuada zei:Ik zou wel graag stekjes willen van pepers die veel pepers geven.Ik ga even kijken welke dat ook al weer waren. 20 minuten geleden, Loraine_ zei:Peruviano arancio!Ga ik voor je zaaien.
Geplaatst: 11 februari11 Feb Auteur @Nasuada ik wil de volgende 4 pepers gaan zaaien. Laat maar weten of je daarmee akkoord gaat. Thai hot culinaryTabascoSiberian house peper Little elf
Geplaatst: 11 februari11 Feb Op 4-2-2026 om 20:58, appelvrouw zei:hoop aan jouw potjeswens te kunnen voldoenNiet dus dat gaat niet lukken helaas. Wil je iets anders uitzoeken van mijn lijst, of misschien bedenk je nog wat? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 februari15 Feb Op 11-2-2026 om 09:54, Gitta zei:@Nasuada ik wil de volgende 4 pepers gaan zaaien. Laat maar weten of je daarmee akkoord gaat.Thai hot culinaryTabascoSiberian house peperLittle elfSuper ! https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 16 februari16 Feb Auteur 10 uren geleden, Wortel zei:Ik heb wel vermiculiet voor je, hoeveel heb je nodig?Kan je 2 kg kwijt?
Geplaatst: 16 februari16 Feb Auteur @Wortel kijk maar in mijn lijstje of je daar iets tussen ziet wat je graag zou willen. Er komen nog meer dingen op te staan die nu nog in winterstand zijn. Morgen pas ik de lijst ook weer aan met wat er nu allemaal is opgekomen.
Geplaatst: 17 februari17 Feb Als je een leuke selectie (4?) grote zoete paprikas hebt dan ben ik al heel blij!
Geplaatst: 24 februari24 Feb Auteur Er is heel veel cayenne peper en Popti paprika opgekomen. Deze neem ik sowieso mee naar de weggeeftafel. Van beide in ieder geval 4x. Misschien komt er nog meer op.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.