Geplaatst: Zondag om 06:541 d Wij hebben een sedum dak goed onderhouden met voeding en kalk maar wij hebben last van veel onkruid en wij vragen ons af of dit normaal is
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Tsja, ik denk dat een sedum dak niet anders is dan alle andere plaatsen. Er poept een vogel een zaadje, er waait iets op met de wind. Ook een sedumdak is een voedingsbodem voor elk zaadje wat er land. Dus ook een sedumdak kun of moet je wieden. Gok ik, want ik heb zelf ook nergens iets dergelijks Observeren en relativeren kun je leren.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Volgens mij houdt sedum van een relatief arme grond, dus zou niet te veel mesten. Te veel voeding kan gras en onkruid stimuleren en harder later groeien. Zelf zou ik 2 tot 4 keer per jaar handmatig het onkruid verwijderen. Dus trek jonge plantjes eruit vóór ze wortelen of in bloei en zaad vormen en nog harder verspreiden. In de herfst verwijder bladeren en ander organisch afval regelmatig, zodat dat geen humus laag vormt. Gebruik niet te veel mest, vaak is 1x per jaar speciale sedummest voldoende. Misschien niet helemaal gewenst, maar je zou een aantal staptegels (natuur stenen) neer kunnen leggen, zodat je makkelijk rond kan lopen en het onkruid kan weg halen en het bestaande sedum niet beschadigd. Maar dit is zomaar een idee.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Dat zal denk ik te zwaar worden op het dak om nog eens stoeptegels te plaatsen? Misschien iets van plastic?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.