Geplaatst: 1 uur geleden1 u Goedendag,Net bij het begin van het mooie weer zijn mijn paprikaplanten naar buiten gegaan.Ik heb ze in de aarde gezet van 'makkelijke moestuinmix' die ik vorig jaar ook gebruikt heb.Ik heb de aarde schoongemaakt (oude wortels en onkruid eruit) en vervolgens met meststoffen aangevuld.Volgens de verpakking van de grond moest dit werken.Ik heb wel meststoffen van DCM (groente en fruit) gebruikt.Nu zie ik dat de oude bladeren geel beginnen te worden.Weet iemand wat dit kan zijn?Groet Erico.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u N-P-K = 6-3-12 dus 6 voor stiksoft.Onderste bladeren worden het eerst opgebruikt om stikstof her te gebruiken als deze niet voldoende aanwezig is.De huidige bemesting van de afbeelding is na het bloeien als er vruchten aan de plant gaan groeien. K is kalium wat dus voor grotere vruchten zorgd.Zie: Paprika en pepers gebreksverschijnselenZeker bij hergebruikte potgrond van vorig jaar, moet nog wat extra bemest worden.Ook te nat staat en te droog staan kan de stikstof opname belemmeren, of zelfs nog de schok van het buiten planten.Zie voor het hele verhaal over gele onderste bladeren: Gele oudste bladerenOnderste foto, waarbij het blad wat wittig ziet, lijkt eerder zon verbranding. Zie een aantal voorbeelden onder aan deze pagina:Peper en paprika bladverbranding door de zonMocht je verder vragen of opmerkingen hebben, hoor ik deze graag.Edit: @Petrasmoestuin lijk me niet nodig om aan mm tevragen, hier zitten genoeg mensen die daar antwoord kunnen geven.
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Dat weet ik @rorror het was ook cynisch bedoeld, omdat zij het allemaal zo goed weten daar. Maar had ik niet moeten zeggen. 😉
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.