Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat te doen met zieke kwee?


RobO

Aanbevolen berichten

Onze kwee, Portugal, wil niet lekker: boompje, ongeveer 5 jaar oud, krijgt telkens na een week of 4 na de start bruine stippels op het blad De vlekjes worden groter, bloempjes verdrogen en het blad sterft af; 'bladvlekkenziekte' zegt Google...hij loopt telkens wel opnieuw uit en dan begint het verhaal opnieuw.

 

Toch staat ie wel goed dacht ik, ik praat elke dag even met hem, beetje mest, beetje kalk, volle zon....wat wil een kwee nog meer.

 

Weet iemand iets over deze specifieke kweeziekte? En misschien een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit gezien eigenlijk op peer of kwee.

Maar portugal is natuurlijk belgie/nederland niet.

 

Ik verschiet er wel van dat je daar ook last hebt van schimmelziekten. tis daar toch droog klimaat ?

 

Ik zou je aanbevelen om te behandelen zoals je voor schurft zou doen.

Captan , foram , Baycor , Dithane ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah , ik dacht dat je bedoelde dat hij in portugal stond.

Je komt hier regelmatig vragen tegen van mensen met bomen in frankrijk , spanje , polen ...

Portugal is een soort kwee waar ik nog nooit van hoorde , anders had ik het wel door gehad.

 

Dat is dus gewoon schurft op die foto's. preventief behandelen met 1 van de producten die ik vermeldde.

Ideaal is afwisselen van product.

 

Voor de bloei kan je ook met een koperproduct sproeien , hier in belgie toegestaan , zelfs in de bio teelt , in nederland zou het niet toegestaan zijn ?? Doe er meteen wat winterolie bij (zoals bvb sunspray , oliocine) dan voorkom je een pak problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...